خبر فوری

 
اعتراض سنای پاکستان به سرمایه گذاری عربستان در پروژه اقتصادی مشترک پاکستان و چین(CPEC)
کد خبر :1400917572

11:36 1397/07/10


برچسب ها : CPEC, پاکستان, چین, رضا ربانی, سی پک, عربستان,

دولت عمران خان به دنبال تضعیف نمودن پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به CPEC است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، رضا ربانی نماینده حزب مردم در مجلس سنای پاکستان با انتقاد از سیاست های دولت در قبال بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان گفت:دولت عمران خان به دنبال تضعیف نمودن پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به CPEC  است.

وی با اشاره به جلب نظر چین برای حضور عربستان در سی پیک گفت: به نظر میرسد دولت در حال تجدید نظر در این پروژه است.

ربانی در ادامه گفت:چنانچه نظر چین در این خصوص پرسیده شده است موضع چین نسبت به حضور عربستان به عنوان شریک سوم در این پروژه چه بوده است؟

حاصل بزنجو نماینده حزب ملی پاکستان در مجلس سنا نیز با اعتراض به تصمیم یک طرفه دولت و دعوت از عربستان برای حضور در این پروژه گفت:آیا دولت محلی بلوچستان حق تصمیم گیری برای منطقه تحت اشراف خود را ندارد و دولت مرکزی در حال تصمیم گیری به جای آن است؟

وی خطاب به دولت حاکم گفت: آیا شما از اختلافات میان عربستان و ایران بی خبر هستید؟شما به دنبال تبدیل نمودن بلوچستان به یک منطقه نا امن و دارای تنازع هستید.

وی گفت:تا زمانی که دولت عمران خان در خصوص تصمیمات اتخاذ شده و توافقات صورت گرفته شفاف سازی انجام ندهد،سناتورهای حزب ملی هر روز به مدت یک ساعت در خارج صحن مجلس تحصن خواهند نمود.

پس از اعلام اخبار ورود عربستان برای شراکت در پروژه پاکستانی چینی سی پیک و بهره برداری عربستان از ذخایر معدنی طلا و مس،موج اعتراضات نمایندگان سنا به این تصمیمات دولت آغاز شده است.

ارسال نظر

 
1