خبر فوری

 
 
اظهار عزم مقامات پاکستان و ژاپن برای تعمیق و تقویت روابط دوجانبه
کد خبر :1064875196

15:15 1399/06/21


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ژاپن, ژاپن, سفیر ژاپن, غلام سرور خان, وزیر هوانوردی, کنو نوری متسودا,

متسودا کونینوری سفیر ژاپن با غلام سرور خان وزیر هوانوردی فدرال پاکستان دیدار کرد که طرفین در این بین تعاملات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| متسودا کونینوری سفیر ژاپن با غلام سرور خان وزیر هوانوردی فدرال پاکستان دیدار کرد که طرفین در این بین تعاملات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر فدرال با اشاره به روابط دوستانه و عمیق میان دو کشور، خاطر نشان کرد که این روابط طی روزهای آینده بیش از این نیز مستحکم تر خواهند شد. دو کشور همواره در برهه های حساس به کمک یکدیگر شتافته اند، از ژاپن برای کمک تکنیکی و ارائه دیگر تسهیلات در زمینه هوانوردی تشکر می کنیم. وزیر فدرال بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر پروژه های در دست اجرای مشترک ژاپن و پاکستان تاکید کرد.

گفتنی است دو مقام در این بین علاوه بر توافق برای افزایش تعداد پرواز های بین ژاپن و پاکستان، بر تسریع در مراحل پرواز های مستقیم تاکید کردند.

غلام سرور خان با بیان اینکه افزایش تعداد پرواز های بین دو کشور به نفع مردم دو طرف بویژه جامعه تجار می شود، ابراز امیدواری کرد که درخواست ارسال شده به سفارت ژاپن درباره نصب راهدار ws در لاهور که به دلایل نامشخص به وضعیت اجرایی در نیامد، می خواهیم مجددا این مسئله باتوجه به منفعت کشور مورد تجدید نظر قرار گیرد. وی با ارائه گزارشی از توانایی های مبارزه در خط مقدم نیروی امنیتی فرودگاه ها ASF برای برطرف کردن هرگونه چالشی، از سفیر ژاپن خواست تا در تسهیل همکای ژاپن و دیگر کشور ها برای ASF کمک کند.

وزیر فدرال اظهار داشت که با مساعدت های ارائه شده JICA و دولت ژاپن برای هشدار سیل در نالالی، کار به روز رسانی درحال انجام است و پس از اتمام رسمی، گزارش آن به سفارت ژاپن ارسال خواهد شد.

دو مقام در پایان این دیدار تجدید عزم خود برای تلاش در زمینه تعمیق و افزایش روابط میان دو کشور را اظهار داشتند و وزیر فدرال هدیه ای به سفیر ژاپن ارائه کرد. سفیر ژاپن از سقوط هواپیمای مسافربری در کراچی، ابراز تاسف کرد.

ارسال نظر

 
1