خبر فوری

 
 
اطهر من الله: دولت و ارتش پاکستان مسئول رسیدگی به ربایش افراد در این کشور می باشند
کد خبر :1766963088

17:14 1400/09/23


برچسب ها : اعتراض, پرویز مشرف, دادگاه عالی اسلام آباد, دولت پاکستان, ربودن, ربودن افراد, ربودن افراد بلوچ, فرمانده ارتش پاکستان,

اطهر من الله رئیس دادگاه عالی اسلام آباد در پی اعتراض به روند سعودی ربودن افراد به ویژه در بلوچستان، فرمانده ارتش و مسئولان اجرایی دولت پاکستان و ارتش را مورد خطاب قرار داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اطهر من الله رئیس دادگاه عالی اسلام آباد در پی اعتراض به روند سعودی ربودن افراد به ویژه در بلوچستان، فرمانده ارتش و مسئولان اجرایی دولت پاکستان و ارتش را مورد خطاب قرار داد و این افراد را مسئول رسیدگی به ربایش افراد در جای جای کشور پاکستان به ویژه در ایالت بلوچستان معرفی کرد.

وی در پی این اعتراضات گفت: زمانی که خانواده ها متوجه بازداشت و ربایش فرزندان خود میشوند به دفاتر مربوطه مراجعه می کنند اما آنها برای رسیدن به اهداف خود خانواده های مفقودین را با دادن تاریخ های پی در پی معطل کرده و هیچ پرونده ای را بصورت قانونی پیگیری نمی کنند. چه اشخاص و یا نهادی به خانواده های مفقودین در این شرایط سخت که باعث و بانی آن خود مدیران اجرایی اعم از ارتش و دولت پاکستان می باشند، کمک می کنند؟

تا به امروز هیچ تحقیقی در مورد چنین مواردی صورت نگرفته است، دولت مسئول رسیدگی به این اوضاع نابسامان است و اکنون باید موضوع حل و فصل شود، همچنین اگر فرد ربوده شده تروریست باشد، نمی توانید بدون هیچ حکم قضایی او را به قتل برسانید، چه اشخاصی تصمیم می گیرند که فرد ربوده شده تروریست است یا خیر؟

وی ادامه داد: اینگونه نمی شود که هر شخصی در هر درجه نظامی یا دولتی با بهانه اینکه فردی بر خلاف آن سخنی گفته دستور بازداشت و ربایش آن را صادر کند.

وی افزود: یکی از مشکلات دولت فدرال پاکستان، اهمیت ندادن به مسئله امنیت ملی می باشد به این دلیل که ما تا کنون نتوانستیم کسانی را که بر اساس بند 6 قانون اساسی پاکستان محکوم شده اند مجازات کنیم.

محتوای بنده 6 قانون اساسی پاکستان مجازات بانیان ربودن بی دلیل افراد در پاکستان می باشد.

وی بیان کرد: مسئول این مشکلات صرفا نباید فرمانده ارتش یا دولت خطاب شود بلکه بایستی تمامی مسئولان اجرایی در این زمینه را پای میز محاکمه بیاوریم و همچنین مشکل جدی کشور با رای دادن در دادگاه حل و فصل نمی شود.اگر مانند کشور ایران، میلیون ها نفر به خیابان ها بیایند، روند ربایش افراد کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: پرویز مشرف فرمانده سابق ارتش پاکستان در کتاب خود به ربایش افراد در پاکستان اعتراف کرده است اما تاکنون هیچ گونه اقدام قضایی طبق بند 6 قانون اساسی علیه وی اعمال نشده است

وی خاطر نشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند دادگاه موظف است که طبق بند 6 قانون اساسی پاکستان، باعث و بانیان ربایش افراد را برای محاکمه به دادگاه احضار کند.

اطهر من الله رئیس دادگاه عالی اسلام آباد گفت: دولت پاکستان توسط دولت و نیروی دیگری اداره میشود که میتوان در اینجا به ارتش پاکستان اشاره کرد.

وی همچنین در پایان به عدم آزادی رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه پاکستان آزادی ندارد زیرا اگر آزادی داشت، تصاویر افراد ربوده شده را در صفحه اول روزنامه چاپ می کرد، در همین حال دولت، ارتش و مسئولین اجرایی مربوطه بایستی پاسخگوی ربایش های متعدد در پاکستان به ویژه در بلوچستان می بودند.

ارسال نظر

 
1