خبر فوری

 
 
اطلاع رسانی از وضعیت فعلی کشمیر توسط وزیر امور خارجه پاکستان طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل
کد خبر :834486889

15:01 1399/03/11


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, جامو و کشمیر, هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، وی را از وضعیت فعلی جامو و کشمیر هند آگاه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، وی را از وضعیت فعلی جامو و کشمیر هند آگاه کرده و ضمن متمرکز کردن توجه دبیر کل سازمان ملل به سوی "دستور سازماندهی مجدد جامو و کشمیر 2020" و "قوانین اقامت جامو و کشمیر 2020" ، تاکید کرد که این قوانین بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و بین المللی، من جمله بر خلاف چهارمین کنواسیون ژنو هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان از فرصت طلبی استثمارگری هند در هنگام بروز بیماری همه گیر کرونا خبر داد و واقعیت تشدید عملیات نظامی در جامو و کشمیر از سوی هند را تصریح داشت و گفت: تمامی تلاش های هند برای سرکوب مقاومت داخلی جامو و کشمیر با نشان دادن این مقاومت به عنوان تروریسم را رد می کنیم. وی همچنین با بیان افزایش حملات هند به مناطق مسکونی پاکستان ونقض آتش بس در منطقه کنترل مرزی میان دو کشور، تصریح داشت: ما اظهارات بی اساس هند مبنی بر به اصطلاح "سکوهای پرتاب نفوذی" را رد می کنیم و مجددا پیشنهاد می دهیم تا گروه ناظر نظامی سازمان ملل هند و پاکستان، برای بازدید از سکوهای ادعا شده بازدید کنند تا دروغ های هند آشکار شود. هدف اصلی بهانه جویی های هند، "عملیات پرچم دروغین" و پیدا کردن فرصتی برای انجام آن است، درحالی که پاکستان همواره جامعه بین المللی را از این رویداد احتمالی آگاه کرده است.

وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر سازمان ملل برای وارد آوردن فشار به هند برای پایان دادن به تمامی جنایات غیر بشری در جامو و کشمیر، گفت: سازمان ملل موظف است در این زمینه نقش اساسی خود را ایفا کند.

ارسال نظر

 
1