خبر فوری

 
 
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به منظور انجام سفر دو روزه به دعوت رسمی عمران خان وارد پاکستان شد
کد خبر :1386497499

13:26 1398/04/06


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, عمران خان,

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به همراه هیئت عالی رتبه افغان شامل وزرا، مشاوران و دولتمردان ارشد به منظور انجام سفر دو روزه به دعوت رسمی عمران خان نخست وزیر پاکستان ساعاتی قبل وارد فرودگاه نورخان اسلام آباد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به همراه هیئت عالی رتبه افغان شامل وزرا، مشاوران و دولتمردان ارشد به منظور انجام سفر دو روزه به دعوت رسمی عمران خان نخست وزیر پاکستان ساعاتی قبل وارد فرودگاه نورخان اسلام آباد شد. با نشستن پرواز، اشرف غنی و هیئت عالی رتبه توسط عبد الرزاق داؤد مشاور تجاری و دیگر افسران ارشد دولت پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند. با رسیدن رئیس جمهور افغانستان به کاخ نخست وزیری، علاوه بر استقبال از وی توسط مراسمات مرسوم چون رژه افتخاری و شلیک توپ 21، وی دیدار هایی نیز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران خان نخست وزیر پاکستان انجام داد.

 

 



دیدار محمود قریشی با اشرف غنی

شاه محمود قریشی طی دیدار با اشرف غنی علاوه بر خوش آمدید به نمایندگی از ملت پاکستان و نخست وزیر این کشور، درخصوص ماموریت صلح افغانستان، اقتصاد، ارتباطات، بهبودی و گسترش روابط مابین دو کشور در سطح مردمی و در رابطه با توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری نیز به گفتگو پرداخت.
قریشی در این دیدار خاطر نشان کرد، برپایی امنیت و ثبات افغانستان به نفع پاکستان خواهد بود و پاکستان در زمینه صلح افغانستان، با حسن نیت به تلاش های خود ادامه خواهد داد. مذاکرات ثمر بخش افغانستان تنها راه حل امنیت و ثبات این کشور هستند.


دیدار اشرف غنی با عمران خان

اشرف غنی پس از وزیر امور خارجه با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. طرفین در رابطه با تجارت، اقتصاد، سیاست، امنیت، آموزش، مدیریت مرزها و دیگر امور مهم به بحث و تبادل نظر پرداختند. دیدار میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

 


براساس برنامه دیدارهای اشرف غنی، وی پس از مذاکرات در سطوح هیئت های دو جانبه با عمران خان، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز دیدار خواهند داشت. پس از آن وی طی سفری به شهر لاهور ، نشستی با نمایندگان تجار دو کشور انجام خواهند داد.
قابل ذکر است قبل از این، اشرف غنی و عمران خان در ماه گذشته طی تماس تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و دیگر امور مهم به گفتگو پرداخته بودند. اشرف غنی در نوامبر سال 2014 و دسامبر سال 2015 میلادی سفرهایی به پاکستان داشته است.

ارسال نظر

 
1