خبر فوری

 
 
اسکات پری : پاکستان با جدیت هرچه تمام تر باید پایگاه های تروریستی را نابود سازد
کد خبر :561168074

20:30 1398/01/10


برچسب ها : آمریکا, ارتش, پاکستان, تروریست, تروریسم, جیش محمد, حمله, هند,

اسکات پری از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا گفت : دولت پاکستان باید در اقدامات خود علیه مقر و پایگاه های تروریستی با جدیت هرچه تمام تر اقدام کند.


 

به گزارش راز نیوز، یکی از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا " اسکات پری " با صدور بیانیه ای برخلاف پاکستان گفت : درحالی که پاکستان در حمله پلوامه نقش داشته است، این از بزرگترین حملات علیه هند طی 30 سال گذشته بوده است. وی در بیانیه خود کشور پاکستان را متهم به نقش داشتن در حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی هند در منطقه پلوامه کشمیر کرد و افزود : دولت پاکستان باید در اقدامات خود علیه مقر و پایگاه های تروریستی با جدیت هرچه تمام تر اقدام کند.
وی خاطر نشان کرد که کشور پاکستان در طول تاریخ از گروه های تروریستی حمایت و ابراز همدردی کرده است، اما این درحالی است که آمریکا همیشه در تلاش برای نابودی تروریست ها در خاورمیانه بوده. بی توجهی عمدی نیروهای پاکستانی نه تنها موجب از دست رفتن جان های بی گناه بسیاری شده، بلکه چنین رفتار نیروهای امنیتی پاکستان باعث گسترش و ارتقاء قدرت و جرأت جریان های تروریستی و حملات آنها شده است. اما هرچیزی مدت زمانی دارد، الان وقت آن رسیده تا دولت پاکستان را متهم سازیم.
دراثر حمله شبه نظامیان گروه تروریستی جیش محمد مقیم پاکستان به نیروهای امنیتی هند در کشمیر علاوه بر جان باختن 40 تن از نیروهای امنیتی هند، 44 نفر دیگر نیز زخمی شدند .

پری طی درخواستی از دولت آمریکا، خواستار محکومیت حمله و ابراز همدردی و تسلیت با دولت و خانواده بازماندگان شد. وی افزود : دولت آمریکا علاوه بر پذیرش خطر جیش محمد، باید به اقدامات خود علیه گروه های تروریستی ادامه دهد و بپذیرد که هند در خاورمیانه علیه گروه های تروریستی اقداماتی انجام می دهد.
براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2017 میلادی، پاکستان هیچ گونه اقدام موثر و جدی برای جلوگیری از انتقال کمک های مالی به جیش محمد را انجام نداده است.

ارسال نظر

 
1