خبر فوری

 
اسپانیا از لغو قرار داد فروش بمب های لیزری به ریاض خبر داد
کد خبر :1467790088

13:27 1397/06/14


برچسب ها : اسپانیا, انفجار بمب, بمب لیزری, ریاض, عربستان سعودی,

دولت جدید اسپانیا، این دولت پس از تصمیم به بازگردانی مبلغ دریافت شده از لغو قرار داد فروش بمب های لیزری به ریاض خبر دارد.


عربستان سعودی در سال 2015، در دوران حزب محافظه کار اسپانیا قرار دادی مبنی بر خرید بمب هدایت شونده توسط لیزر را امضاء کرده بود اما با روی کار آمدن دولت جدید اسپانیا، این دولت پس از تصمیم به بازگردانی مبلغ دریافت شده از لغو قرار داد با ریاض خبر دارد.

طبق قرار داد ما بین عربستان سعودی و دولت سابق اسپانیا، دولت اسپانیا با دریافت مبلغ 10 میلیون دلار موظف به فروش 400 بمب هدایت شونده لیزری به ریاض بود.

با روی کار آمدن دولت سوسیالیستی جدید اسپانیا، این دولت تصمیم به تجدید نظر درمورد فروش تسلیحات نظامی به دیگر کشورها را دارد. سخنگوی وزارت دفاع این خبر را تایید کرده است، این درحالی است که سفارت عربستان سعودی در مادرید درمورد این مسئله تا به حال سکوت کرده است.

طبق گفته سازمان عفو بین الملل، اسپانیا جزو چهارمین کشورهای فروشنده تسلیحات نظامی به کشورهای حوزه خلیج فارس است، این درحالی است که این کشور اتحادیه تجاری عربستان سعودی در دراز مدت نیز به شمار می آید.

طبق گفته رسانه های اسپانیایی، دولت جدید درباره جنگ عربستان سعودی با یمن ابراز نگرانی کرده بود، احتمال دارد که لغو قرار داد فروش بمب های لیزری به ریاض نتیجه این نگرانی های دولت جدید باشد.

ارسال نظر

 
1