خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| علما، رهبران، ذاکران و مداحان بزرگ شیعه پاکستان امروز در مدرسه دینی جامعه امام صادق(علیه السلام) در اسلام آباد به سرپرستی سازمان علمای شیعه پاکستان تحت رهبری آیت الله سید ساجد علی نقوی گردهم آمدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این نشست با عنوان اجلاس علماء و ذاکرین برای حفاظت از مکتب تشیع و حفاظت از عزاداری با حضور رهبران و شخصیت های مختلف شیعه از جمله آیت الله سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رئیس شورای علمای شیعه، آیت الله حافظ ریاض نجفی رئیس سازمان وفاق المدارس شیعه، آیت الله شیخ محسن نجفی رئیس مدرسه جامعه الکوثر اسلام آباد، حجت الاسلام راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل سازمان مجلس وحدت مسلمین در محل ساختمان مدرسه جامع امام صادق(علیه السلام) واقع در منطقه G9/2 اسلام آباد برگزار گردید.

حجت الاسلام امین شهیدی، شیخ محمد حسن صلاح الدین، حجت الاسلام حسن ظفر نقوی، گلفام هاشمی ذاکر اهل بیت(علیهم السلام)، نثار قلندری ذاکر اهل بیت(علیهم السلام)، حجت الاسلام سید تقی شاه نقوی، حجت الاسلام سید احمد اقبال رضوی، حجت الاسلام سید شهنشاه حسین نقوی، حجت الاسلام سید صادق تقوی، حجت الاسلام سید رضی حیدر زیدی، حجت الاسلام ناظر عباس تقوی، حجت الاسلام سید اسد اقبال زیدی، حجت الاسلام شیخ میرزا علی، حجت الاسلام عارف واحدی، حجت الاسلام  و نمایندگانی از سازمان ها و انجمن های مختلف شیعه همچون سازمان دانشجویان امامیه(ISO)، سازمان اصغریه پاکستان(AOP)، سازمان دانشجویان اصغریه(ASO) و همچنین امامان جماعت و مدرسان مدارس دینی شیعه در مناطق مختلف پاکستان از جمله دیگر شرکت کنندگان در این نشست باشکوه بودند.

سخنرانان این نشست در اظهارات خود ضمن تاکید بر اهمیت همبستگی و همدلی میان شیعیان و همچنین وحدت میان شیعه و سنی عزم خود را برای مقابله با جریان های تکفیری که در صدد تضعیف و انزوای مذهب تشیع و سرکوب شیعیان با استفاده از شگردهای مختلف هستند اعلام داشتند.

بیانیه پایانی نشست:

بیانیه پایانی علماء و ذاکران شیعه پس از ایراد سخنرانی از سوی رهبران و شخصیت های مختلف شیعه در جمع شرکت کنندگان این نشست قرائت گردید که بدین شرح است:

امروز 23 سپتامبر 2021 شرکت کنندگان در نشست علماء و ذاکرین که علمای بزرگوار، سخنرانان سرشناس و معروف، ذاکران و مداحان محترم و همچنین احزاب، سازمان ها و نهادهای مختلف شیعه را شامل می شود ضمن تجدید عهد برای حفاظت از تمامیت ارضی و مرزهای ایدئولوژیک پاکستان اقدامات تبعیض گرایانه دولت وقت و نهادهای دولتی علیه شیعیان را به شدت محکوم کرده و اعلام می دارد که:

1. عزاداری مایه حیات ماست و تمامی موانع و توطئه های ایجاد شده در مسیر برپایی عزاداری برای ما غیر قابل پذیرش است و ما تمامی این موانع و توطئه های موجود در مسیر عزاداری را به شدت محکوم می کنیم.

2. علیه تمامی افراد و نهادهایی که اقدام به تکفیر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و شعائر آن می کنند اقدام فوری و جدی صورت گیرد، همچنین افرادی که در این کمپین ضد امنیت ملی نقش دارند باید تحت مجازات شدید قرار گرفته و حضور این افراد در تمامی مراسمات دولتی و غیر دولتی ممنوع گردد.

3. تجدید نظر و لغو فوری تمامی اقداماتی که علیه عزاداران بر اساس سیاست های جانبدارانه اتخاذ شده است همچون درج نام شخصیت های شیعه در فهرست چهارم( فهرست افراد ممنوع الفعالیت) و تشکیل پرونده های دروغین قضایی علیه عزاداران حسینی.

4. تشکیل پرونده های قضایی ساختگی بر اساس تعصب مذهبی علیه صدها نفر از شیعیان طی محرم الحرام سال جاری در نقاط مختلف کشور بدترین نمونه از سرکوب و قربانی کردن شیعیان است بنابراین درخواست ما این است تمامی این شکایت نامه و پرونده های قضایی تشکیل شده علیه شیعیان هرچه فوری از دستور کار بررسی خارج شده و کان لم یکن تلقی گردد.

5. اعمال ممنوعیت علیه برگزاری مراسمات مذهبی در داخل منازل و حسینیه ها نقض صریح و آشکار قانون اساسی پاکستان و حقوق شهروندی است که از سوی ملت تشیع پاکستان مورد تحمل واقع نخواهد شد بنابراین این نشست همه جانبه بر تمامی مسئولان امر تاکید دارد از ارتکاب اینگونه اقدامات خلاف قانون پرهیز نمایند.

6. اگرچه ما طرح ملی برنامه مشترک و واحد را یک اقدام مثبت و لازم می دانیم اما تلاش برای القای آموزش های یک فرقه واحد در گرو این طرح را نخواهیم داد و این نشست همه جانبه که به نمایندگی از ملت تشیع پاکستان برگزار شده است از تمامی مسئولان امر تقاضا می کند:

از تلاش برای گنجاندن مطالب بحث برانگیز و جنجالی در محتوای کتب درسی خودداری شود.
جلب نظر تمامی مذاهب و فرقه های اسلامی در تمامی مراحل تدوین محتوای کتب درسی
اقدام کارشناسان و مسئولان مربوطه در حذف کلمه «آله» از عبارت «صلی الله علیه و آله و سلم» و همچنین حذف کلمه «علیه السلام» از اسماء متبرکه اهل بیت اطهار(علیه السلام) مظهری از اهانت به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) است بنابراین در تمامی کتب محتوای درسی این نکات رعایت و بازنشر گردد.

7. ما اقدام کارشناسان در حذف صلوات ابراهیمی از محتواهای درسی که از سوی تمامی فرق و مذاهب اسلامی مورد قبول است را به شدت محکوم می کنیم و درخواست داریم در کنار نام مبارک حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) عبارت «صلی الله علیه و آله و سلم» به صورت کامل آورده شود.

8. این نشست با شکوه شیعیان اعمال محدودیت از سوی نهادهای دولتی و امنیتی علیه علما، سخنرانان و ذاکران شیعه و همچنین تشکیل پرونده قضایی علیه آنان را به شدت محکوم می کند و خواستار رفع تمامی محدودیت ها و ممنوعیت های اعمال شده علیه آنان و ابطال پرونده های قضایی را دارد.

9. ما درخواست داریم عناصر مخرب امنیت که با اتهام زنی دروغین مبنی بر اهانت به اصحاب رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) اقدام به درج شکایت نامه و تشکیل پرونده قضایی می کنند نیز بر اساس همان قانون مورد پیگرد قرار گرفته و محاکمه شوند.

10. ما تمامی سیاست های تصویب شده از سوی دولت در خصوص زائران را رد کرده و درخواست داریم سیاست ها و برنامه ریزی های مربوط به زائران با استفاده از مشاوره های علمای ملت تشیع تدوین و تهیه گردد. علاوه بر سیاست های ابلاغی از سوی مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان(NCOC) را به صورت کامل رد می کنیم.

11. ما درخواست می کنیم تدابیر امنیتی لازم برای حفاظت از عزاداران و دسته های عزاداری اربعین حضرت سید الشهدا(علیه السلام) فراهم گردد تا آزادی عزاداران در برگزاری مراسمات مذهبی تحت تاثیر قرار نگیرد.

12. گردهمایی بزرگ امروز از نهادهای دولتی درخواست می کند افراد ربوده شده شیعه را هرچه فوری در مجامع قضایی کشور ارائه نمایند و ضمن اجرای عدالت افراد بی گناه در این زمینه به صورت هرچه فوری آزاد کنند، علاوه بر این اقدامات فوری و موثر برای بازگرداندن افراد ربوده شده شیعه در خارج از کشور به پاکستان انجام گردد.

13. این حقیقت غیر قابل انکار است که هر شهروند پاکستانی که دوستدار مملکت پاکستان و دین اسلام است نسبت به جگرگوشه رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت امام حسین(علیه السلام) عشق می ورزد و عشق به شهدای کربلا میراث و سرمایه مشترک جهان اسلام است. بنابراین ما هرگونه تلاش و یا اقدام برای اعمال ممنوعیت و یا ایجاد مانع در مسیر ذکر عزاداری حضرت امام حسین(علیه السلام) در رسانه های الکترونیکی و مکتوب ملی را به شدت محکوم می کنیم و تقاضا داریم مراسمات عزاداری به صورت وسیع و گسترده در رسانه مورد پوشش قرار گیرد تا وحدت و انسجام در جامعه حفظ گردد.

14. نشست علماء و ذاکرین برای حفظ حقوق شیعیان و حفاظت از عزاداری که با حضور علمای عظام، سخنرانان گرامی، مداحان عزیز و نمایندگان احزاب و تشکل های شیعه برگزار گردید به دولت وقت و مقامات نهادهای تصمیم گیر آن صراحتا اعلام می دارد هرگونه تصمیم گیری و تدوین قانون در خصوص موضوعات مذهبی تا زمانی که از سوی تمامی فرق و مذاهب اسلامی مورد اقبال واقع نشود از سوی ما غیر قابل پذیرش خواهد بود.

ارسال نظر

 
1