خبر فوری

 
اسلام آباد: سرهنگ انعام الرحیم متهم به جاسوسی و خیانت علیه پاکستان است
کد خبر :1230813758

13:55 1398/10/24


برچسب ها : ISI, جاسوسی, دادگاه عالی لاهور, دیوان عالی پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سرهنگ انعام الرحیم, وزارت دفاع پاکستان,

دیوان عالی پاکستان حکم دادگاه عالی لاهور مبنی بر آزادی هرچه فوری سرهنگ انعام الرحیم را لغو نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دیوان عالی پاکستان حکم دادگاه عالی لاهور مبنی بر آزادی هرچه فوری سرهنگ انعام الرحیم را لغو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در پی حکم دادگاه عالی لاهور مبنی بر تبرئه سرهنگ انعام الرحیم و دستور آزادی هرچه فوری وی توسط وزارت دفاع، دولت پاکستان با ارائه دادخواستی به دیوان عالی پاکستان خواستار تجدید نظر در حکم دادگاه عالی لاهور شد.

دادستان کل پاکستان به نمایندگی از دولت در جلسه بررسی دادخواست دولت در دیوان عالی کشور با ارائه مستندات و دلایلی اعلام داشت سرهنگ انعام الرحیم به جرم جاسوسی توسط وزارت دفاع پاکستان بازداشت شده است و او تحت شبکه گسترده‌ای به نشر اطلاعات محرمانه پرداخته است.

وی افزود:سرهنگ(بازنشسته) انعام الرحیم اقدام به نشر اطلاعات محرمانه از قبیل اطلاعات مربوط به سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) و برنامه هسته‌ای پاکستان و غیره نموده و قانون رازداری رسمی را زیر پا نهاده است.

وی تصریح کرد: سرهنگ انعام الرحیم به تنهایی در این زمینه فعال نبوده بلکه تحت یک شبکه پیوسته و گسترده فعالیت می‌نمود و تاکنون چندین نفر از اعضای این شبکه بازداشت و یک تن نیز به دار مجازات آویخته شده است و ما در حال انجام تحقیقات و جمع آوری مستندات برای بازداشت دیگر اعضای این شبکه جاسوسی هستیم.

دیوان عالی پاکستان نیز با توجه به اطلاعات و مستندات ارائه شده از سوی دادستان کل پاکستان حکم دادگاه عالی را لغو نمود و اعلام داشت: پس از تکمیل تحقیقات همکاری‌های قانونی با سرهنگ انعام الرحیم صورت خواهد گرفت.

طارق اسد وکیل مدافع سرهنگ انعام الرحیم برای ارائه دلایل و مستندات لازم جهت رد تمامی اتهامات خواستار مهلت لازم شد و بر این اساس دیوان عالی پاکستان جلسه بررسی و اعلام حکم نهایی را به هفته آینده موکول نمود.

لازم به ذکر است انعام الرحیم سرهنگ بازنشسته ارتش پاکستان که وکالت پرونده‌های مختلف در خصوص افراد ربوده شده را بر عهده گرفته بود، 25 آذر ماه 98 از محل سکونت خود بازداشت و سپس ناپدید شد.

دادگاه عالی لاهور نیز در 19 دی ماه جاری با غیرقانونی خواندن بازداشت سرهنگ انعام الرحیم حکم آزادی وی را صادر کرد.

ارسال نظر

 
1