خبر فوری

 
اسلام آباد ادعای پنتاگون در خصوص دریافت مجوز برای ساخت پایگاه هوایی را رد کرد
کد خبر :1061731820

09:42 1400/03/04


برچسب ها : پایگاه نظامی آمریکا, پنتاگون, حضور نظامی, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, صلح افغانستان, معاون وزیر دفاع آمریکا, وزارت دفاع آمریکا,

به دنبال ادعای یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مبنی بر موافقت اسلام آباد با ساخت پایگاه هوایی و یا نظامی در خاک پاکستان وزارت امور خارجه این کشور طی بیانیه ای تمامی این ادعاها را رد نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال ادعای یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مبنی بر موافقت اسلام آباد با ساخت پایگاه هوایی و یا نظامی در خاک پاکستان وزارت امور خارجه این کشور طی بیانیه ای تمامی این ادعاها را رد نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به ادعای معاون وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام مبنی بر موافقت پاکستان با برپایی پایگاه نظامی و استفاده از فضای زمینی و هوایی برای حفظ حضور نظامی در افغانستان را رد کرد.

زاهد حفیظ چودری با رد تمامی ادعاهای این مقام عالی پنتاگون ابراز داشت: چنین مصوبه و یا پیشنهادی نه در دست بررسی بوده و نه در حال حاضر تحت بررسی قرار دارد و تمامی گمانه زنی ها در این خصوص غیر مسئولانه و بی اساس است.

لازم به ذکر است دیوید اف هلوی معاون وزیر دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس هند هفته گذشته در گزارش خود به کمیته خدمات مسلح مجلس سنای ایالات متحده آمریکا مدعی شد مجوز لازم برای استفاده از فضای زمینی و هوایی پاکستان و همچنین ایجاد پایگاه نظامی در این کشور برای حفظ نفوذ نظامی در افغانستان را دریافت کرده است.

ارسال نظر

 
1