خبر فوری

 
 
اسفندیار ولی خان: اخبار مبنی بر فروش سلاح توسط پاکستان به اوکراین خطرناک است
کد خبر :2089633592

11:42 1401/06/24


برچسب ها : ANP, اسلام آباد, پاکستان و اوکراین, جنگ, حزب ملی مردمی, حزب ملی مردمی پشتون, سردمداران, فروش سلاح, هیئت حاکمه, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

اسفندیار ولی خان رهبر مرکزی حزب ملی مردمی ANP در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: خبرهای رسیده در مورد فراهم کردن تسلیحات از سوی پاکستان به اوکراین، خطرناک می باشند. در صورت درست بودن این اخبار، عواقب آن بسیار خطرناک خواهند بود و آثار بد آن بر کل مردم پاکستان متحمل و تاثیر گذار خواهند بود...


پیشاور: به گزارش راز نیوز| اسفندیار ولی خان رهبر مرکزی حزب ملی مردمی ANP در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: خبرهای رسیده در مورد فراهم کردن تسلیحات از سوی پاکستان به اوکراین، خطرناک می باشند. در صورت درست بودن این اخبار، عواقب آن بسیار خطرناک خواهند بود و آثار بد آن بر کل مردم پاکستان متحمل و تاثیر گذار خواهند بود.

وی در ادامه اظهاراتش ضمن هشدار به هیئت حاکمه پاکستان در این زمینه، اظهار داشت که پریدن وسط جنگ های دیگران همیشه عواقب خطرناکی به همراه دارد .

او با اشاره به ورود پاکستان به جنگ آمریکا و افغانستان، گفت: پنجاه سال قبل براساس سیاست های نادرستی که ما داشتیم و به بخشی از جنگ دیگران تبدیل شدیم، تا الان شاهد نتایج منفی آن هستیم و به دلیل همین تصمیمات اشتباه، تا الان بازی با خون و خونریزی در ایالت پختون خوا ادامه دارد، باید به نفع مردم و پاکستان، از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

اسفندیار ولی خان با بیان اینکه موضع حزب ما از روز نخست داشتن روابط خوب با همسایگان مان بوده، اظهار داشت: پایداری و بقای ما در این است که با کشورهای همسایه روابط خوب و برادرانه داشته باشیم؛ روابط خوب منجر به تجارت آزاد و نبود موانع در رفت و آمد ها می شود، و در ادامه این ها منجر به پیدایش زمینه های تجاری، بازرگانی و اشتغال می شود که این موجب استحکام اقتصاد است.

وی افزود حزب ملی مردمی همواره برای صلح تلاش کرده است و حتی امروز نیز آماده است تا هرنوع نقشی ایفا کند، اگر پاکستان به عنوان یک کشور نمی تواند نقش مصالحه ایفا کند، حداقل از جانبداری اجتناب ورزد. اقدامات این چنینی از یک سو باعث بدنامی کشور در سطح بین المللی می شود و از سوی دیگر باعث افزایش مشکلات در داخل کشور نیز می شود. همچنان وقت باقی است، به جای منفعت و علاقه شخصی، باید منافع ملی و کشور را در نظر داشت و به سمت جلو حرکت کرد.

ارسال نظر

 
1