خبر فوری

 
 
اسد مجید: پاکستان به حمایت از صلح افغانستان ادامه خواهد داد
کد خبر :1655588298

18:29 1399/02/28


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, شبکه حقانی, صلح افغانستان, طالبان افغانستان, گروه حقانی,

اسد مجید خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا طی گفتگو با میز گرد در روز جمعه، گفت: پاکستان به حمایت از صلح افغانستان ادامه خواهد داد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| اسد مجید خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا طی گفتگو با میز گرد در روز جمعه، گفت: برپایی صلح افغانستان زمانی محقق خواهد شد که دولت و طالبان افغانستان آن را هدفی مشترک دانسته و برای پیشبرد آن قدم بردارند. توافق حاصله بین آمریکا و طالبان یک نقطه عطف است که نشان می دهد طرفین افغان می توانند برای صلح باهم همکاری کنند. وی در خصوص حمله اخیر تروریستی، گفت: این حمله مردم افغانستان را متحد کرده است، همان طور که حمله به دبستان ای پی اس پیشاور در سال 2014 ملت پاکستان را متحد کرده بود.

اسد مجید خان در پاسخ به سوالی از مجری برنامه مایکل کوهگلمن، معاون "مرکز آسیا" در وودرو ویلسون و همکار جنوب آسیا، گفت: همه جناح های افغانستان در بحران ماه رمضان و کرونا، می توانند برای کاهش خشونت ها با هم همکاری کنند. افغانستان باتوجه به توافق بین آمریکا و طالبان، می تواند به سمت صلح پیش برود.

سفیر پاکستان در پاسخ به سوال جین هرمن رئیس مرکز ویلسون، ابراز داشت: پاکستان طی سالهای متمادی، چندین عملیات علیه شبه نظامیان و تروریست ها از جمله شبکه حقانی در مرز مشترک با افغانستان انجام داده است. مناطق قبیله ای پاکستان اکنون از تروریست ها پاک شده و حال این منطقه وارد دایره ملی شده است. وی افزود: رهبران سیاسی و نظامی پاکستان بر این باورند که هیچ گروه یا فردی نباید اجازه استفاده از سرزمین پاکستان علیه کشور های منطقه را داشته باشد.

وی در ادامه طی گفتگو در مورد روابط پاکستان و آمریکا، گفت: پاکستان می خواهد تا روابط دو کشور بر پایه دو طرفه گسترش یابند. روابط موجود و روابط دیرینه بین دو کشور، مبنای محکمی برای دو کشور در پیشبرد همکاری در زمینه های مختلف فراهم می کند. روابط پاکستان با آمریکا نباید از هر زاویه مربوط به افغانستان، هند یا چین دیده شوند. وی با تاکید بر لزوم گسترش تجارت میان دو طرف، گفت: پس از پایان کرونا، دو کشور باید در این راستا تلاش کنند.

ارسال نظر

 
1