خبر فوری

 
اسد قیصر: پاکستان معتقد به داشتن روابط دوستانه و صمیمانه با تمامی همسایگان است
کد خبر :1750777539

16:17 1399/06/21


برچسب ها : آذربایجان, اسد قیصر, افغانستان, پاکستان و آذربایجان, پاکستان و افغانستان, سخنگوی مجلس ملی,

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار های جداگانه با سفرای پاکستان در کشور های افغانستان و آذربایجان، گفت: پاکستان معتقد به داشتن روابط دوستانه و صمیمانه با تمامی همسایگان است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار های جداگانه با سفرای پاکستان در کشور های افغانستان و آذربایجان، گفت: پاکستان معتقد به داشتن روابط دوستانه و صمیمانه با تمامی همسایگان است. افغانستان و آذربایجان کشور های برادر اسلامی بوده و روابط دوستانه با این کشور ها بر مبنای دین، فرهنگ و منافع اقتصادی دوجانبه استوار است.

اسد قیصر در گفتگو با منصور احمد خان سفیر جدید پاکستان برای کابل، گفت: پاکستان روابط دوستانه و تاریخی با افغانستان دارد و توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری از اولویت های دولت فعلی اسلام آباد است. وی با تاکید بر برطردف کردن هرچه سریعتر موانع موجود میان دو کشور، خاطر نشان کرد که برای اولین بار در تاریخ پارلمان پاکستان، کمیته اجرایی گروه دوستی پاکستان و افغانستان موفق به حل مسائل پیش روی تجارت دوجانبه در مرزها شده اند. سخنگوی مجلس ملی برای افزایش تجارت میان دو کشور بر ضرورت پیشنهادات کمیته تاکید کرد. وی خطاب به سفیر جدید پاکستان برای کابل علاوه بر بیان اینکه باتوجه به تجربه و توانایی های شما مطمئنیم که سفارتخانه اسلام آباد در کابل نقش مهمی در گسترش و تقویت روابط دوجانبه ایفا خواهد کرد، ضمن ابراز اطمینان از هرگونه همکاری پارلمانی، از سفیر جدید برای افغانستان خواست تا نقش خود برای گسترش روابط میان دو کشور ایفا کند.

اسد قیصر در دیدار جداگانه با بلال حئی سفیر جدید پاکستان برای آذربایجان، اظهار داشت: پاکستان و آذربایجان روابط دوستانه نزدیکی براساس ارزشهای مشترک و تجارت دارند، روابط پارلمانی میان دو کشور بتدریج درحال افزایش هستند که در تقویت روابط میان دو کشور مفید خواهند بود. وی ضمن عرض تبریک به بلال حئی برای منصوب شدن به این سمت، ابراز امیدواری کرد که در مدت منصوب بودن وی به عنوان سفیر روابط دو کشور جهت های جدیدی کسب خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1