خبر فوری

 
 
اسد قیصر: پاکستان خواستار توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است
کد خبر :1068451664

16:45 1399/10/11


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان, پاکستان و جیبوتی, جیبوتی, رئیس مجلس ملی,

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان امروز در دیدار با هیئت کشور جیبوتی که در ساختمان پارلمان حضور یافتند، ضمن ابراز تمایل پاکستان به تقویت روابط با کشور های آفریقایی، گفت: پاکستان خواستار توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان امروز در دیدار با هیئت کشور جیبوتی که در ساختمان پارلمان حضور یافتند، ضمن ابراز تمایل پاکستان به تقویت روابط با کشور های آفریقایی، گفت: جیبوتی کشور مهمی در آفریقا است و پاکستان اهمیت زیادی برای روابط با کشورهای آفریقایی قائل است. وی افزود: اسلام آباد به منظور تقویت و مستحکم نمودن روابط با کشور های آفریقایی، سال جدید سیاست خود در قبال این کشور ها را تمدید کرده است. پاکستان درحال گسترش روابط دیپلماتیک خود با کشور های آفریقایی است درحالیکه در این راستا درحال افزایش نمایندگی های خود در این کشور ها است.

اسد قیصر در ادامه با اشاره به فرصت های زیاد تجاری میان دو کشور پاکستان و جیبوتی، حجم فعلی تجارت را کم دانست و اظهار داشت که تبادل هیئت های پارلمانی موجب مستفیذ شده اعضای پارلمان های دو کشور از تجربیات یکدیگر می شود. وی با بیان اینکه پاکستان مشتاق است همکاری خود را با جیبوتی در زمینه های اجتماعی و اقتصادی ارتقاء دهد، سفر نمایندگان مجلس این کشور آفریقایی به پاکستان با وجود مشکلات سفری به دلیل شیوع ویروس کرونا را اثبات عشق آنها به پاکستان توصیف کرد.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در ادامه این دیدار مفصل، گفت: به زودی هیئت پارلمانی پاکستان سفری به کشور جیبوتی خواهد داشت. نمایندگان پارلمان جیبوتی و اعضای آن می توانند از خدمات موسسه خدمات پارلمانی پاکستان برای ارتقاء ظرفیت خود بهره مند شوند؛ وی در ادامه ضمن متذکر شدن تظاهرات مردم کشمیر از 7 دهه گذشته علیه جنایات در حال جریان هند، خاطر نشان ساخت که بدون حل مسئله، احیای صلح در آسیای جنوبی امری ناممکن است، درحالیکه ظلم های هند از 5 اوت چون محاصره بشریت بسیار افسوسناک و قابل محکومیت هستند. پاکستان تا حل مسالمت آمیز مسئله کشمیر براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، به حمایت های اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

محمد علی حاومید رئیس پارلمان ملی جیبوتی در این دیدار با اظهار این موضوع که دو کشور روابط خوب و دوستانه با یکدیگر دارند، گفت: جیبوتی، به روابط دوستان خود با پاکستان اهمیت ویژه ای میدهد درحالیکه مردم دو کشور نیز وابستگی عمیقی نسبت به یکدیگر دارند. وی ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، اظهار داشت که از فرصتهای تجاری و اقتصادی موجود بین دو کشور می توان برای توسعه و شکوفایی مردم هردو کشور استفاده کرد. رئیس پارلمان ملی جیبوتی در ادامه گفتگوی خود با دعوت از سرمایه گذاران پاکستان به کشورش، از تمایل کشورش برای توسعه صنایع خبر داد و گفت که می خواهیم از پیشرفت های انجام شده در بخش های مختلف در پاکستان درس یاد بگیرد.  

ارسال نظر

 
1