خبر فوری

 
 
اسد قیصر: روابط دوستانه و عمیق بین پاکستان_چین بر اساس عزت و احترام متقابل استوار هستند
کد خبر :326218005

20:04 1399/04/03


برچسب ها : پاکستان و چین, رئیس مجلس ملی, سفیر چین,

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین، روابط دوستانه و عمیق دو جانبه را بر اساس عزت و احترام متقابل و استحکام اعتماد، خواند و گفت: این روابط مبتنی بر جغرافیای مشترک، اقتصاد ، تاریخ و منافع استراتژیکی هستند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین، روابط دوستانه و عمیق دو جانبه را بر اساس عزت و احترام متقابل و استحکام اعتماد، خواند و گفت: این روابط مبتنی بر جغرافیای مشترک، اقتصاد ، تاریخ و منافع استراتژیکی هستند و دو کشور دوست همواره در هر زمان دشوار در کنار یکدیگر بوده اند. وی افزود: دو کشور در رشد و پیشرفت منطقه نقش بسزایی دارند، و همکاری های مستمر در زمینه های مختلف تحت کریدور اقتصادی چین_پاکستان موسوم به سی پیک ضمانت توسعه و رونق هر دو کشور هستند. مناطق اقتصادی در حال ایجاد تحت پروژه سی پیک، موجب افزایش فعالیت های اقتصادی دو کشور می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش روابط بین هیئت های بازرگانی دو کشور و تقویت ارتباط و همکاری بین گروه های دوستی، کمیته های تجاری و کشاورزی در مجالس دو کشور در جهت تقویت بیشتر روابط اقتصادی، خاطر نشان کرد: شیوع کرونا در سطح جهان از جمله پاکستان، عوارض اقتصادی به همراه داشته است. ملت از جمله قشر فقیر به شدت از جهت اقتصادی درپی این بحران تحت تاثیر منفی قرار گرفته اند، اما دولت با ارائه کمک های مالی و خوراکی، تا حدودی توانسته نگرانی آنها را بر طرف سازد. پاکستان در این برهه حساس تجهیزات پزشکی ارائه شده از سوی چین را با نگاه اشیاء ارزشمند می نگرد، وی تعهد خود نسبت به ادامه همکاری ها در آینده را نیز متذکر شد. در این بین محمد بشیر فاروقی رئیس سازمان خیریه سیلانی و دیگر دوستان وی در این دیدار شرکت کردند. سخنگوی مجلس ملی در این بین ضمن ارائه گزارشی از این انجمن خیریه و فعالیت های آن، گفت: انجمن خیریه سیلانی از طریق شبکه سراسری خود در زمینه ارائه امداد و توانبخشی برای قربانیان حوادث طبیعی و سایر بحران ها فعال است و در تهیه غذا برای خانه سرپناهی ساخته شده توسط نخست وزیر برای نیازمندان نیز شریک است. دولت چین در حال تلاش برای بخش اجتماعی پاکستان است و هدف از این نشست با نمایندگان انجمن خیریه سیلانی، گرد هم آوردن سازمان های مردم نهادی است که برای بخش اجتماعی فعالیت می کنند.

سفیر چین در این بین اظهار داشت: پاکستان قدرتمند و مرفه قدرت واقعی چین است. پاکستان در سیاست های خارجی چین دارای رتبه ویژه ای است و رهبران دو کشور در تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روابط هستند. تماس های پارلمانی می تواند برادری و همکاری بین دو ملت را تقویت بخشد. سی پیک نه تنها به نفع پاکستان و چین، بلکه به نفع تمامی کشورهای منطقه است.

یاوجنگ در ادامه با ستایش از تلاش های رئیس مجلس ملی پاکستان، خاطر نشان کرد: سفارتخانه چین علاوه بر بسیج کردن شرکت های چینی برای توسعه بلوچستان، از همکاری با سازمان های خیریه برای پیشرفت بخش اجتماعی استقبال خواهد کرد. در پایان نمایندگان انجمن سیلانی در گزارشی از فعالیت های این سازمان، گفتند: سازمان در تلاش است تا غذاهای رایگان، مراقبت های بهداشتی پزشکی، آموزش مهارت را به بخش نیازمند جامعه ارائه دهد، نمایندگان همچنین از پروژه های در دست اجرای برق مورد نیاز در بلوچستان نیز توضیحاتی ارائه کردند.

ارسال نظر

 
1