خبر فوری

 
 
اسد قیصر در دیدار با سفیر چین: روابط پاکستان و چین مبتنی بر احترام متقابل و روابط استراتژیک است
کد خبر :1083460697

14:28 1400/02/22


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و چین, پروژه سی پک, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر چین, نونگ رونگ,

رئیس پارلمان ملی پاکستان در دیدار با سفیر چین ابراز داشت: روابط پاکستان و چین مبتنی بر احترام متقابل، اعتماد، منافع و مشارکت استراتژیک است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس پارلمان ملی پاکستان در دیدار با سفیر چین ابراز داشت: روابط پاکستان و چین مبتنی بر احترام متقابل، اعتماد، منافع و مشارکت استراتژیک است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نونگ رونگ سفیر جمهوری خلق چین در اسلام آباد روز چهارشنبه با حضور در ساختمان پارلمانی پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و پکن و گسترش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و همچنین دیگر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان به روابط دوستانه و دیرینه خود با چین مفتخر است، مناسبات دوستانه و بی نظیر میان دو کشور نمونه ای ویژه برای جهانیان است.

وی با بیان اینکه روابط دوستانه میان پاکستان و چین روز به روز تقویت و گسترش می یابد ابراز داشت: اسلام آباد و پکن دارای مواضع یکسان و مشترک در زمینه موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی هستند و همواره از مواضع و بیانیه های یکدیگر در بسترهای مختلف منطقه و بین المللی حمایت نمودند.

رئیس مجلس ملی پاکستان خاطرنشان کرد: پروژه کریدور مشترک اقتصادی میان چین و پاکستان هدیه ای ویژه از جانب کشور دوست یعنی چین برای پاکستان است، پروژه کریدور اقتصادی میان چین و پاکستان و همچنین پروژه یک جاده و یک مسیر طرح هایی برای توسعه و آبادانی منطقه است.

اسد قیصر در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با سفیر چین افزود: پارلمان پاکستان به نقش و همکاری های خود برای موفقیت آمیز و نتیجه بخش بودن پروژه سی پک ادامه خواهد داد و سمینارهای مختلفی از جانب پارلمان پاکستان به منظور تکمیل پروژه سی پیک در مناطقی همچون آزاد کشمیر و گلگت بلتستان در حال برگزاری است که به ورود ذینفعان مختلف به این پروژه و افزایش بهره وری آن کمک خواهد نمود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی رشکئی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح منطقه ویژه اقتصادی رشکئی باعث آغاز باب جدیدی از توسعه و آبادانی در منطقه خواهد بود.

رئیس پارلمان پاکستان گفت: توسعه روابط میان پارلمان های دو کشور به افزایش سطح روابط دوجانبه کمک خواهد نمود، پاکستان قدردان دولت چین برای تامین به هنگام واکسن مقابله با کرونا می باشد.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار ابراز داشت: چین برای دوستی ایده آل خود با پاکستان ارزش قائل است، دوستی با پاکستان از اهمیت ویژه ای در سیاست خارجی چین برخوردار است.

وی افزود: چین و پاکستان دوست لحظه های دشوار هستند که در برهه های حساس در کنار یکدیگر حضور دارند، چین خواهان گسترش همکاری های بیشتر با پاکستان در زمینه های مختلف است.

ارسال نظر

 
1