خبر فوری

 
اسد قیصر: تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان درپی تلاش های گروه دوستی دو کشور افزایش یافته است
کد خبر :1821986684

15:07 1399/09/04


برچسب ها : ارباب شهزاد, اسد قیصر, اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, دوستی پاکستان و افغانستان, رئیس مجلس, رئیس مجلس ملی, شورای ملی پاکستان, صادق خان, عبدالرزاق داوود, فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان, مجلس ملی پاکستان,

رئیس مجلس ملی پاکستان طی گفتگو در نشست کمیته اجرایی گروه دوستی پاکستان-افغانستان، گفت: مذاکرات در مورد توافق نامه تجارت ترجیحی افغانستان باید در اسرع وقت انجام شود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جلسه کمیته اجرایی گروه دوستی پاکستان و افغانستان به ریاست اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان برگزار شد.

عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان در حاشیه جلسه کمیته اجرایی، در مورد پیشرفت حاصل از ملاقات با دولت و جامعه بازرگانی در سفر به افغانستان گفت که سمینار تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان که در ماه گذشته در پاکستان بین دو کشور برگزار شد یک نقطه عطف مهم در گسترش تجارت و سرمایه گذاری دو کشور بوده است.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان که ریاست جلسه را بر عهده داشت افزود: " تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان در نتیجه تلاش های گروه دوستی پاکستان و گروه ویژه برای حل و فصل مسائل در مرز افغانستان افزایش یافته است." اسد قیصر افزود که برای اولین بار در تاریخ پاکستان، هیئتی متشکل از 23 نماینده پارلمان افغانستان برای تجارت و سرمایه گذاری به پاکستان سفر کرده اند.

رئیس مجلس ملی پاکستان بیان کرد که مذاکرات در مورد توافق نامه تجارت ترجیحی افغانستان باید در اسرع وقت انجام شود و سهم خود را در اجرای توصیه های گروه های دوستی افغانستان و کمیته اجرایی کارگروه ایفا خواهد کرد.

در این جلسه اعضای ملی یعقوب شیخ، شاندانا گلزار، عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر در امور تجارت، مقامات گمرکی و دبیر ارشد استان بلوچستان پاکستان حضور داشتند در حالی که ارباب شهزاد و فرستاده ویژه نخست وزیر در افغانستان از طریق  کنفرانس ویدیویی شرکت داشتند.

ارسال نظر

 
1