خبر فوری

 
 
اسد عمر : دیگر عجله ای برای دریافت وام از آی ام اف نداریم
کد خبر :960609992

16:25 1397/09/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان,

اسلام آباد : وزیر دارایی پاکستان اسد عمر گفت : فشار مالی پاکستان به منظور دریافت وام از صندوق بین المللی پول کاهش یافته است و دیگر نیازی به دریافت این وام نیست. دیگر عجله ای برای دریافت وام از آی ام ایف نداریم.


اسلام آباد : وزیر دارایی پاکستان اسد عمر گفت : فشار مالی پاکستان به منظور دریافت وام از صندوق بین المللی پول کاهش یافته است و دیگر نیازی به دریافت این وام نیست. دیگر عجله ای برای دریافت وام از آی ام ایف نداریم. با در نظر داشتن منافع ملی کشور با آی ام اف گفت و گو خواهیم کرد. به سوالات آمریکا و IMF در رابطه با پروژه CPEC، پاسخ های قاطعی داده ایم.

براساس جزئیات، اسد عمر وزیر دارایی پاکستان طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های عربی اظهار داشت، دیگر نیازی به شتاب برای دریافت کمک مالی از آی ام اف نیست. مشکلات مالی و اقتصادی کشور را توسط کمک های مالی کشورهای دوست و برخی تدابیر دولتی حل کرده ایم. مذاکرات با صندوق بین المللی پول ادامه دارد، اما در صورت عدم تعارض شرایط آی ام اف با منافع ملی کشور، از آی ام اف وام دریافت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود، دیگر فشار مالی و نیاز به مراجعه به آی ام اف برطرف شده است. تدابیر شدید دولتی منجر به بهبودی وضعیت اقتصادی پاکستان شده است.

اسد عمر همچنین ابراز داشت که کمک های مالی کشورهای دوست منجر به افزایش دارایی پاکستان شده است. کمک های مالی از کشورهای عربستان سعودی، چین و امارات متحده عربی دریافت کرده ایم. اما این درحالی است که در حال رایزنی در رابطه با جزئیات آن هستیم. کمک های مالی کشورهای دوست موجب بهبودی وضعیت ذخایر مالی کشور خواهد شد. این کمک ها از طریق تجارت صورت گرفته است و پاکستان دیگر کمک مالی دریافت نخواهد کرد.

وزیر دارایی پاکستان همچنین در ادامه اذعان داشت که، از کشورهای عربستان سعودی، چین و امارات متحده عربی هیچ گونه کمک مالی دریافت نکرده ایم، بلکه کمک این کشورها از طریق تجارت، قرض و فرصت های تجاری خواهد بود.

ارسال نظر

 
1