خبر فوری

 
استقرار پهپادهای اسرائیلی در مرزهای مشترک هند با پاکستان و چین / خرید پهپاد پریدیتور از آمریکا
کد خبر :478002127

19:07 1402/05/22


برچسب ها : LOC, پهپاد, چین, خط کنترل مرزی, خط کنترل مرزی پاکستان وهند, رژیم صهیونیستی, همکاری نظامی, هند و اسرائیل, هند و پاکستان,

ارتش هند در مناطق شمالی این کشور به منظور رصد بهتر مرزهای مشترک خود با کشورهای چین و پاکستان پهپادهای ساخت اسرائیل Heron Mark-2 را مستقر کرده است و قرار است به زودی 31 پهپاد پریدیتور از ایالات متحده دریافت کند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هند پهپادهای پیشرفته Heron Mark-2 اسرائیلی را در پایگاه های هوایی در بخش شمالی جهت نظارت مرزهای مشترک خود با کشور های چین و پاکستان مستقر کرده است. این پهپادها قادرند با موشک های دوربرد به دشمن حمله کنند.

گفتنی است پهپاد Heron Mark 2 توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است که توانایی انجام چندین ماموریت را در یک پرواز دارد و قادر است چندین منطقه را به طور همزمان زیر نظر بگیرد.

شایان ذکر است که نیروی هوایی هند یک روز قبل یک اسکادران از جنگنده های مدرن میگ29 را در پایگاه هوایی سرینگر مستقر کرد که تلفیق استقرار پهپاد اسرائیلی و جنگنده میگ29 در بخش شمالی قدرت و توانایی ارتش هند را افزایش می دهد.

فرمانده بال پانکاج رانا، افسر فرماندهی اسکادران پهپاد گفت: هرون مارک-2 یک پهپاد بسیار توانا است که قادر است برای مدت طولانی پرواز کند و می تواند یک منطقه بزرگ را زیر نظر داشته باشد، همچنین این پهپاد می تواند هدف را در 24 ساعت شبانه روز رصد کند.

این فرمانده در ادامه تصریح داشت که پهپاد مجهز به ارتباطات ماهواره ای و قابلیت رصد 24 ساعته هدف است، پهپادهای Heron Mark-2 از جت های جنگنده نیز پشتیبانی می کنند. آنها نور لیزر را به هدف خود می تابانند تا جت جنگنده بتواند هدف را شناسایی کرده و آن را با دقت مورد اصابت قرار دهد.

شایان ذکر است که به زودی، ارتش هند 31 پهپاد Predator را از ایالات متحده دریافت می کند. این پهپادها می توانند به سلاح و انواع حسگرها نیز مجهز شوند. از این تعداد 15 پهپاد در اختیار نیروی دریایی و 8 فروند در اختیار نیروی هوایی و ارتش قرار می گیرد.

ارسال نظر

 
1