خبر فوری

 
 
استقبال پاکستان از توافق صلح میان آمریکا و طالبان / قریشی: انجمن پیمان صلح میان آمریکا و طالبان بدون حضور پاکستان کامل نمی شود
کد خبر :1365360121

14:32 1398/12/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, طالبان, مذاکرات صلح,

خانم عایشه صدیقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ابراز داشت: از توافق صلح میان آمریکا و طالبان استقبال می کنیم. / شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی گفتگو در برنامه خبری، گفت: پیمان صلح میان امریکا و طالبان بدون حضور پاکستان کامل نمی شود و ما در زمان امضای توافق در دوحه حضور خواهیم داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم عایشه صدیقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن استقبال از توافق صلح میان آمریکا و طالبان، گفت: پاکستان همیشه به طور مستقیم از مذاکرات میان طالبان و آمریکا حمایت کرده است، پاکستان از آغاز مذاکرات نقش تسهیل آمیز را داشته است، ما منتظر امضای توافق در 10 اسفند هستیم.

وی در ادامه با بیان این امر که توافق میان دو طرف مسیر مذاکرات داخلی افغان را هموار می کند، ابراز امیدواری کرد که گروه های افغان از این فرصت تاریخی استفاده بهینه را خواهند برد و برای امنیت پایدار، ثبات و حل سیاسی تلاش خواهند کرد. پاکستان از افغانستان صلح آمیز، پایدار ، متحد و دوکراتیک مرفه حمایت می کند.

 

لازم به ذکر است شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی گفتگو در برنامه خبری، گفت: پیمان صلح میان امریکا و طالبان بدون حضور پاکستان کامل نمی شود و ما در زمان امضای توافق در دوحه حضور خواهیم داشت. دستیابی به موقعیتی که در آن قرار گرفته ایم، آسان نبود، ما به وظیفه خود به طور کامل عمل کردیم، اکنون رهبری سیاسی افغانستان مسئولیت هایی دارد، پاکستان نقش خود را ایفا کرد و حال افغان ها باید به ایفای نقش خود بپردازند. تلاش های پاکستان نتیجه خیز بودند که در پی آن مذاکرات به موقعیت فعلی رسیده اند، یک گروه از وضعیت جنگی بهره می برد، گروهی که خواهان عدم صلح هستند، در حال فروش سلاح های خود هستند. نخستین گام ما متقاعد کردن جهان به این موضوع بود که راه حل مسئله افغانستان نظامی نیست، چند روز قبل زلمی خلیل زاد سفری به پاکستان داشت، ما در خصوص تمامی موضوعات به گفتگو پرداختیم. دو طرف می گویند که توافق انجام شده است.

ارسال نظر

 
1