خبر فوری

 
 
استقبال مقامات سیاسی پاکستان از محمد بن سلمان
کد خبر :561364590

20:06 1397/11/29


برچسب ها : بن سلمان, پاکستان, عربستان سعودی,

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پس از سفر موفقیت آمیز خود در پاکستان، عصر امروز ( دوشنبه) از پاکستان خارج شد.


 

 

به گزارش راز نیوز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پس از سفر موفقیت آمیز خود در پاکستان، امروز ( دوشنبه) از پاکستان خارج شد. مقامات سیاسی و نظامی پاکستان با حضور در فرودگاه نظامی نور خان ، بن سلمان را بدرقه کردند.
 
 
کنفرانس خبری مشترک بن سلمان و عمران خان
 
قبل از رفتن بن سلمان به سوی فرودگاه، نخست وزیر پاکستان و وی کنفرانس مطبوعاتی مشترک مختصری را انجام دادند. نخست وزیر پاکستان در مصاحبه خبری با اشاره به جمله بن سلمان که وی گفت " من را به عنوان سفیر پاکستان در عربستان بدانید" ابراز داشت که این جمله باعث افتخار ما است.
همچنین بابت آزادی 2 هزار زندانی پاکستان در عربستان نیز سپاس گذار هستیم.
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان از مقبولیت عمومی بن سلمان در پاکستان گفت و افزود، درصورتی که بن سلمان در انتخابات پاکستان شرکت کند، حتما بیش از من رأی کسب خواهد کرد. عمران خان با اظهار این موضوع که روابط دو کشور در حال گسترش و ارتقاء هستند از استحکام و ثبات روابط دوطرفه درپی امضای قرارداد ها خبر داد.
 
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز در کنفرانس از پیشرفت و توسعه 5% درصدی پاکستان در سال 2018 میلادی خبر داد و اذعان داشت که پاکستان زمینه تبدیل شدن به بهترین اقتصاد جهان را دارد. وی از مقبولیت کشور پاکستان گفت و اظهار داشت که کشور پاکستان تحت رهبری عمران خان می تواند پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کند.
 
 
اهدای نشان افتخار ملی پاکستان به بن سلمان
 
رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی در مراسمی رسمی برترین درجه نشان افتخار ملی پاکستان را به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اهدا کرد. گفته می شود که بن سلمان 23 مین شخصی است که این نشان افتخار ملی پاکستان را دریافت کرده است.
 
نشان افتخار پاکستان برای نخستین بار به رضاشاه پهلوی در تاریخ 28 اسفند ماه سال 1335 شمسی اهدا شده بود. گفتنی است که این نشان افتخار از سوی کشور پاکستان به شخصیت هایی داده می شود که بیشترین خدمت ها را در برهه های حساس برای پاکستان انجام داده باشند.
 
 
 
سخنرانی بن سلمان
 
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی سخنرانی خود از خدمات کشور پاکستان در زمینه پیشرفت عربستان سعودی گفته و قدردانی کرد. وی بابت اهدای نشان افتخار درجه یک پاکستان تشکر کرد و در اظهارات خود با خواندن روابط دو طرف برپایه روابطی دیرینه از خدمات کشور پاکستان در زمینه پیشرفت عربستان سعود گفت.
 
وی از خدمات گسترده شهروندان پاکستانی در عربستان سعودی گفت و ابراز داشت که بسیاری از شهروندان این کشور در پروژه های مسجد و حرم نبوی ( صلی الله علیه و آله و سلم) سهیم هستند. روابط دو کشور با گذشت زمان درحال ثبات بیشتر و مستحکم تر شدن هستند.
 
 
 
سخنرانی دکتر عارف علوی
 
قبل از سخنرانی بن سلمان، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان با افتخار آمیز خواندن پذیرایی از محمد بن سلمان از روابط دیرینه و پایدار دو کشور گفت. وی افزود : محبت عربستان سعودی در دلهای ملت پاکستان است. برپایی شورای عالی پاکستان و عربستان سعودی بسیار مهم است. موضع 2030 عربستان نیز برای آینده آن اهمیت زیادی دارد.
 
ناگفته نماند که محمد بن سلمان دومین شاهزاده عربستان سعودی است که موفق به کسب نشان افتخار ملی پاکستان گشته است. قبل از وی، شاهزاده عبدالله بن عبدالعزیز درسال 2006 میلادی این مدال و نشان افتخار را اخذ کرده بود.
 
لازم به ذکر است که بن سلمان به همراه عمران خان نخست وزیر پاکستان با کالسکه به کاخ ریاست جمهوری آمده و مورد اسقبال رئیس جمهور پاکستان قرار گرفت.
 
لازم به ذکر است که شب گذشته محمد بن سلمان با ورود به کشور پاکستان مورد استقبال گرم مقامات نظامی و سیاسی این کشور قرار گرفت. درپی عزیمت به کاخ نخست وزیری نیز، رئیس ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا در خودرو را برای بن سلمان باز کرده و او را با احترام داخل خودرو نشاند، پس از آن تا کاخ نخست وزیری، عمران خان شخصا رانندگی کرده و بن سلمان را به مقصد رساند.
 
 
ساخت بیمارستان به حکم ولیعهد عربستان
 
گفته می شود که بن سلمان دستور ساخت بیمارستان مردمی به نام فرمان خان در ایالت خیبر پختون خوا را صادر کرده است. فرمان خان شخصیت پاکستانی است که با ایثار خود در سیل سال 2009 میلادی عربستان سعودی، جان 14 آن از شهروندان عربستانی را نجات داد.
 
 
هدیه رئیس مجلس سنای پاکستان به بن سلمان
 
لازم به ذکر است که صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان اسلحه طلایی به عنوان هدیه به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اهدا کرد. گفتنی است صادق سنجرانی با محمد بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
قابل ذکر است که اقدام به نصب بنر بر ساختمان پارلمان پاکستان از سوی صادق سنجرانی موجب عصبانیت برخی از شهروندان پاکستانی شده است. برخی از شهروندان پاکستانی در پیام تویتری خود با اشاره به این موضوع ابراز داشتند که ما فکر نمی کنیم اگر شخص دیگری به جای سنجرانی مسئول مجلس بود دست به چنین حرکتی میزد.

 

 

 

 

 

اعلامیه مشترک سفر بن سلمان

 

 
 
پس از سفر بن سلمان به پاکستان در اعلامیه مشترک صادره بیان شده است که باید دو کشور بر روابط درحال گسترش و ثبات خود تاکید بورزند. همچنین بن سلمان دعوت به مذاکرات هند توسط عمران خان و باز کردن مرز کرتاپور را اقدامی مثبت خواند.
 
در این اعلامیه ابراز داشته شده است که، دو طرف بر انجام مذاکرات به عنوان تنها راه صلح در منطقه تاکید کرده و تمامی ظلم و جنایات علیه مسلمانان و بشریت در جهان را محکوم کردند.
 
عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز بن سلمان را از جنایات هند در کشمیر و قراردادهای سازمان ملل در این زمینه آگاه ساخت.

 

 

سفر بن سلمان به پاکستان در قاب عکس ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1