خبر فوری

 

 
کابل: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز وارد کابل پایتخت افغانستان شد. وی هنگام ورود به کاخ ریاست جمهوری افغانستان مورد استقبال گرم از سوی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و رژه افتخاری قرار گرفت. در ابتدای این مراسم سرودهای ملی هر دو کشور پخش شد. عمران خان و اشرف غنی هیئت های همراه خود را معرفی کردند.
 
پس از استقبال مقامات افغان از هیئت سیاسی پاکستان، مذاکرات در سطح هیئت ها انجام شد. شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با حنیف اتمر همتای افغان خود دیدار و در مورد روند صلح افغانستان و اوضاع منطقه به بحث و گفتگو پرداخت. وزیر امور خارجه پاکستان گفت که صلح و ثبات در منطقه منوط به برقراری صلح در افغانستان است. عمران خان نیز اظهار داشت که مسئله افغانستان با خشونت حل نمی شود و پاکستان به ادامه تلاشهای صادقانه خود برای صلح در منطقه متعهد است.
 
شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی و سناتور پاکستان در صفحه رسمی خود در توییتر گفت که سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان پیشرفت مهمی در روابط دوجانبه است، عمران خان سفیر صلح در منطقه است. وی در ادامه پیام خود نوشت: "توسعه و شکوفایی حق مردم افغانستان است، مردم دو کشور مقید به برادری هستند، آنها فداکاری های زیادی در برابر تروریسم انجام داده اند."
 
شایان ذکر است مسئولان شهر کابل برای استقبال از نخست وزیر پاکستان خیابان های اصلی کابل را با پرچم های دو کشور افغانستان و پاکستان مزین کردند.
 

ارسال نظر

 
1