خبر فوری

 
 
استقبال رسمی نیروی دریایی ارتش پاکستان از ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در بندر کراچی
کد خبر :596856740

10:20 1397/07/19


برچسب ها : احمد محمدی, پاکستان, جمهوری اسلامی ایران, ناوگروه, کراچی,

ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل سه فروند از رزم ناوهای نیروی دریایی که پیام آور صلح و حسن نیت میان دو کشور بودند روز گذشته در بندر شهر کراچی پهلو گرفت.


 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل سه فروند از رزم ناوهای نیروی دریایی که پیام آور صلح و حسن نیت میان دو کشور بودند روز گذشته در بندر شهر کراچی پهلو گرفت.

این ناوگروه جمهوری اسلامی مورد استقبال جمعی از دریا سالاران بلندپایه نیروی دریایی ارتش پاکستان و احمد محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی و جمعی از کارکنان سرکنسولگری ایران در کراچی قرار گرفتند.

این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین «بوشهر» حامل یک فروند بالگرد نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی - رزمی «نیزه» و ناو موشک انداز کلاس پیکان «خنجر»است.

فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به کراچی نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که این ناوگروه حامل پیام «صلح و دوستی» دولت و ملت ایران برای پاکستان بوده و این سفر، رسم و عرفی است که بین نیروی دریایی کشورهای جهان انجام می شود.

ناخدا یکم«امیر حسینی ارانی»، هدف اصلی این سفر را نشان دادن «قدرت، صلابت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران»عنوان کرد و گفت: این ماموریت ها با عوامل و تدابیر مقام معظم رهبری و انجام رزمایش های مشترک بین دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان انجام می شود.

فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت:این رزمایش به منظور تجسس و نجات است که همکاری بین دو نیروی دریایی برادر و دوست را برای کمک رسانی و انجام فعالیت های انساندوستانه در آبهای آزاد برگزار شده و دو طرف، تجربه، تخصص و دانش خود را در این زمینه در اختیار طرف مقابل قرار می دهند.
وی با بیان روابط و همکاری های خوب میان ایران و پاکستان، گفت:ناوگروه های دو کشور بطور منظم و بصورت متقابل به بنادر یکدیگر سفر می کنند و ضمن انجام رزمایش های مشترک، به تبادل تجربیات می پردازند.

ارسال نظر

 
1