خبر فوری

 
 
استقبال آمریکا از تلاش های پاکستان برای ایجاد زمینه مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر :1819327401

14:17 1397/09/27


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد,

دولت ایالات متحده از تلاش ها و اقدامات پاکستان برای جلب رضایت طالبان جهت حضور پای میز مذاکرات قدردانی نمود.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری صدای آمریکا، دولت ایالات متحده از تلاش ها و اقدامات پاکستان برای جلب رضایت طالبان جهت حضور پای میز مذاکرات قدردانی نمود.

بر اساس گزارش منتشر شده، این بیانیه دولت ایالات متحده یک روز پس از سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام گردید، عمران خان طی سخنانی از فراهم نمودن شرایط برای دور دوم مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و  دولت آمریکا خبر داده بود، وی از جزئیات محل و زمان مذاکره سخنی به میان نیاورد.

سخنگوی سفارت ایالات متحده در کابل در این خصوص اظهار داشت: دولت آمریکا از هرگونه اقدام پاکستان برای ایجاد زمینه مذاکرات با طالبان و تسریع در آن، استقبال مینماید.

وی افزود: زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان، به منظور یافتن راه حل برای برون رفت از بحران افغانستان، علاوه بر طالبان با دیگر گروه ها و احزاب مختلف دیدار نموده است و در آینده نیز دیدارهایی در این زمینه خواهد داشت.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان، در جریان سفر اخیر خود به پاکستان، از مقامات این کشور خواستار همکاری در زمینه مذاکرات صلح افغانستان شده بود.

خلیل زاد به منظور تامین حمایت کشورهای منطقه به بسیاری از این کشورها سفر داشته و با مقامات آنها دیدار و رایزنی نموده است.

نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان تاکنون موفق به برگزاری دو دوره مذاکرات میان طالبان و دولت آمریکا شده است، اما طالبان افغانستان معتقد است این مذاکرات هیچگونه نتیجه ای در بر نداشته است.

عمران خان در جمعه گذشته طی سخنانی با اشاره با تغییر موضع آمریکا در خصوص پاکستان اظهار داشت: لحن آمریکا تغییر پیدا کرده است و آمریکا که پیش تر میگفت اسلام آباد هیچ اقدامی در مبارزه با تروریسم انجام نمیدهد، اکنون دست به دامان پاکستان شده است.

وی افزود: بسیاری از افراد به دلیل مخالفت من با گزینه نظامی در افغانستان، من را طالبان خان خطاب میکردند و اکنون تمامی احزاب و گروهها با تفکرات من هم عقیده شده اند و مذاکرات با طالبان و حل سیاسی بحران افغانستان را گزینه برتر و مناسب میدانند.

وی در ادامه گفت: در صورت برپایی امنیت و ثبات در افغانستان، پیشاور به مرکز تجاری و سیاحتی تبدیل خواهد گشت.

ارسال نظر

 
1