خبر فوری

 
استفاده از عناصر تکفیری تروریستی برای سرکوب شیعیان و تصویب لایحه ناموس صحابه در پاکستان
کد خبر :2040415356

11:52 1402/06/20


برچسب ها : اجتماع, احمد لدهیانوی, افراد تکفیری, اورنگزیب فاروقی, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گردهمایی, لایحه, کراچی,

گردهمایی بزرگی از سران تکفیری تروریستی سپاه صحابه و لشکر جهنگوی در کلانشهر کراچی و قلب تپنده اقتصاد پاکستان، با عنوان "کنفرانس عظمت اهلبیت و اصحاب استحکام پاکستان"با هدف عقب راندن شیعیان پاکستان از مخالفت با لایحه ناموس صحابه، برگزار شد.


سند: به گزارش راز نیوز| یکشنبه 19 شهریور، گردهمایی بزرگی از سران تکفیری تروریستی سپاه صحابه و لشکر جهنگوی در کلانشهر کراچی و قلب تپنده اقتصاد پاکستان، با عنوان "کنفرانس عظمت اهلبیت و اصحاب استحکام پاکستان" برگزار شد؛ در این اجتماع گروه هایی که پیش از این با استفاده از سلاح و مهمات جنگی تحت پشتیبانی هیئت حاکمه نظامی پاکستان به جنگ با شیعیان می پرداختند، اما چندسالی است که با کاهش این بعد خود، به دلیل فشار های بین المللی بر پاکستان برای کنترل و مبارزه با گروه های تروریستی، این عناصر ضمن تبدیل اسامی گروه های تروریستی خود، با بر تن کردن لباس سیاست، درحال مقابله از این جنبه با شیعیان در پاکستان می باشند.

در این گردهمایی که با دستور از بالا و با هدف سرکوب گردهمایی های شیعیان که بر خلاف لایحه جنجالی ناموس صحابه در اسلام آباد و گلگیت بلتستان برگزار شد، برپا و سخنرانان با ایراد سخنانی ضد وحدت اسلامی و تهدید، سعی کردند تا شیعیان را مجبور به عقب نشینی از این تصمیم کرده و احساسات جوانان تکفیری را برای آماده سازی جهت مقابله با شیعیان آماده کنند.

در این گردهمایی شخصیت هایی چون محمد احمد لدهیانوی، اورنگزیب فاروقی، منظور مینگل، مولانا نجبی، مولانا ربنواز حنفی، اهتسام الهی ظهیر، مزمل صدیقی رهبر نیروی جوانان اهل حدیث، نجیب الله عمر رهبر انجمن دعوت اهل سنت و الجماعت، عبدالجبار حیدری و غیره شرکت کردند.  

سخنرانان در این بین با بیان اینکه مقاومت قانونی برای وضع قانون جهت مقابله با هتاکان صحابه ادامه خواهد داشت، گفتند: هیچکس در هیچ جامعه ای حق سخن گفتن برخلاف بزرگان آن جامعه را ندارد، اگر کسی به بزرگان ما اهانت کند ما از آن جلوگیری خواهیم کرد، این جهان ذوات مقدسه ای چون اصحاب را به خود ندیده است و اینها بی نظیر هستند، ما صلح دوست هستیم، باتوجه به اوضاع به دنبال ایجاد ناامنی یا مسائل این چنینی نیستیم، اصحاب بلند مرتبه ملاک ایمان هستند و بدون آنها دین ما نمی تواند کامل باشد، تمامی زور خود را برای مقابله با هتاکان به ذات الهی، محمد مصطفی (ص) و اصحاب ایشان به کار خواهیم گرفت.

براساس گزارش، تمامی مذاهب اهل حدیث، بریلوی و دیوبندی عزم خود برای اتحاد و همبستگی اعلام کردند. همچنین گفته شد که در تمامی برنامه هایی که در ماه ربیع الاول برگزار می شوند باید عنوان مدح اصحاب نیز گنجانده شود و گفتگو بر این موضوع ضروری است، یک کمیته قانونی علیه هتاکان تشکیل می شود که به طور مستقل این امور را مورد بررسی و نظارت قرار خواهد داد.

در ادامه سخنرانان همچنین گفتند که دولت به منظور خاتمه بخشیدن به تفرقه گرایی موجود در کشور هرچه زودتر قانون "تحفظ ناموس صحابه و اهلبیت" را اجرایی کند. علیه کسانی که شکایت ثبت نمی شود، هرچه سریعتر باید پرونده سازی شود و علیه آنهایی هم که این اقدام صورت گرفته است باید هرچه فوری دستگیر شوند.

منظور احمد مینگل از سران تکفیری فعال در ایالت بلوچستان در اظهارات تفرقه گرایانه خود با استفاده از ادبیات ناشایست علیه رهبران شیعه و مراجع تقلید، گفت: تمامی علمای ما همنشین و حافظ قرآن هستند اما خمینی و خامنه ای به دور از قرآن هستند. من طی سفر خود به ایران با مراجع بزرگ آنها ملاقات کرده ام، آنها افراد معصومی هستند که مرتکب هیچ گناهی نمی شوند، تنها شرب خمر می کنند و زنا می کنند؛

وی در ادامه اظهارات خود، گفت: من با آنها به مجادله پرداختم و بر این موضوع که وارثان اهلبیت و اصحاب پیامبر چه کسانی هستند، تنشی به وجود آمد که آیا اورنگزیب فاروقی، احمد لدهیانوی یا مینگل وارثان آن هستند یا سپس آیت الله منتظری، آقا سلیمانی، مکارم شیرازی است یا دیگر این افراد؛

این سرکرده گروه تکفیری تروریستی در ادامه مراجع شیعه را خوک توصیف و اظهار داشت که اینها افرادی هستند که به دور از قرآن و سنت می باشند. وی افزود: پس از تصویب لایحه حتی، یهودی، هندو، مسیحی و سینگ هم ابراز نارضایتی نکرد و تنها اینها (شیعیان) بودند که بر سر این مولفه سروصدا کردند، خوب مشکل شما چیست؟ آنها نشان دادند که در کفر و خباثت از یهود هم جلوتر هستند. وی ضمن تمجید از نهادهای امنیتی پاکستان و عرض ارادت به آنها، بیان داشت که من به شما می گویم که اگر روزی در این کشور جنگ شد، حتی یهودی ها و هندو ها در کنار شما خواهند بود اما این شین یاء عین هاء در کنار شما نخواهد بود. اگر روزی ایران حمله کند، البته نخواهد کرد چون من به مقداری بلوچ در آنجا پرورش داده ام که خواب را برای آنها حرام کرده اند. وی خطاب به نهادهای امنیتی بیان داشت که اگر شما نمی توانید با اینها مقابله کنید، ما راه مبارزه با شیعه را می دانیم پس به ما اجازه دهید.

شایان ذکر است این اجتماع از سوی بسیاری از خبرگزاری و روزنامه های داخلی پاکستان من جمله خبرگزاری جیو به صورت زنده و گزارش متنی پوشش داده شد.

ارسال نظر

 
1