خبر فوری

 
اسامی بیش از 15 هزار نفر در لیست سیاه پاکستان
کد خبر :240041874

20:36 1397/11/02


برچسب ها : افراد ربوده شده, پاکستان, لیست سیاه,

در کمیته قانونی مجلس سنا موضوع لیست سیاه پیگیری شد و سؤالات زیادی به همراه داشت. این لیست سیاه چگونه به وجود آمده است؟ و زیر نظر چه اداره‌ای کار می‌کند؟ و طبق چه قانونی این لیست به وجود آمده؟ و در حال انجام کار است؟.


 

به گزارش راز نیوز، در کمیته قانونی مجلس سنا موضوع لیست سیاه پیگیری شد و سؤالات زیادی به همراه داشت. این لیست سیاه چگونه به وجود آمده است؟ و زیر نظر چه اداره‌ای کار می‌کند؟ و طبق چه قانونی این لیست به وجود آمده؟ و در حال انجام کار است؟.

نمایندگان مجلس سنا اظهار داشته‌اند: این لیست حیثیت قانونی ندارد و تاکنون به‌صورت غیرقانونی در حال فعالیت بوده است. و تا زمان حضور مدیرکل آژانس تحقیقاتی دولت فدرال در مجلس سنا این موضوع زیر بحث خواهد ماند.

سناتور عایشه رضا فاروق اظهار کرد: این لیست در قانون  پاسپورت پاکستان ذکر نشده است. که در جواب مدیرکل سازمان پاسپورت پاکستان افزود: ما اسم کسی را در لیست سیاه اضافه نمی‌کنیم. و فقط اسامی کسانی که در خارج از کشور مرتکب جرم شده باشند و یا به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج‌شده باشد در این لیست اضافه می‌شوند. سناتور غوث محمد نیازی سؤال کرد: حمزه شهباز پسر وزیر ارشد سابق ایالت پنجاب باوجود پاسپورت و ویزا چرا نام وی را به لیست سیاه اضافه کردید. که در جواب آن مدیرکل آژانس تحقیقاتی دولت فدرال اظهار داشت: نام حمزه شهباز به سفارش دادگاه به این لیست افزوده‌شده است.

سناتور رضا ربانی اظهار داشت تا وقتی‌که وزیر کشور و مدیرکل آژانس تحقیقاتی دولت فدرال در کمیته حاضر نشوند نمی‌توانیم در مورد این موضوع گفتگو کنیم. و لیست سیاه فقط شامل حال مردم عادی می‌شود. و افرادی که طبق ماده 6 قانون اساسی پاکستان (که برای شورش برخلاف کشور تصویب‌شده است) هم در این لیست اضافه نمی‌شوند. این سیستم شرم‌آور است. و پشت این لیست سیاه هیچ قانونی وجود ندارد و درگذشته همه فعالیت آن غیرقانونی صورت گرفته است و برای اختتام پذیری این لیست در عرض 10 روز باید گزارش داده شود.

وزیر حقوق بشر شیرین مزاری اظهار داشت: 2 عضو نماینده مجلس را از رفتن به خارج از کشور در فرودگاه ممانعت کردن که بعداً اطلاع دادن که اسامی این نمایندگان در لیست سیاه وجود دارد. وی در ادامه اظهار داشت: ما در مورد لیست سیاه اطلاعی نداشتیم و به‌عنوان وزیر حقوق بشر با این لیست مخالفت می‌کنم و در نظام جمهوری لیست سیاه قابل‌قبول نیست.

ارسال نظر

 
1