خبر فوری

 
 
از سر گیری حملات طالبان علیه روستاهای شیعیان پاراچنار
کد خبر :461353517

16:28 1399/03/03


برچسب ها : پاراچنار, تروریست, تروریسم, سنی, شیعه, طالبان,

پس از آتش بس چند ساعته از هجوم مسلحانه عناصر تروریستی طالبان به چند روستای شیعه پاراچنار، مجددا این درگیری از شب گذشته توسط این عناصر تروریستی آغاز شده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از آتش بس چند ساعته از هجوم مسلحانه عناصر تروریستی طالبان به چند روستای شیعه پاراچنار، مجددا این درگیری از شب گذشته توسط این عناصر تروریستی آغاز شده است. طبق گزارش منابع، طالبان با سلاح های سنگین و اتومات به روستاهای کنج علیزئی، نستی کوت و گمبیل از توابع استان کرم حمله کرده اند. همچنین اطلاعاتی از رسیدن طالبان به منطقه لوئر کرم نیز به دست رسیده است. منابع محلی ضمن انتشار و تایید خبر فوق، اظهار داشتند که توقف حمله از سوی قبیله مقبل برای مدت زمان کوتاه نیز بهانه ای بود که در پیام ویدیویی بیان کردند که ما خواهان جنگ نیستیم درحالی که شب گذشته حمله گسترده ای انجام داده اند. مردم باید هوشیار باشند، زیرا "همه" آنها با یکدیگر متحد هستند. قبیله مقبل از مهاجران افغانستانی هستند که برای اشغال اراضی و بلندی های اطراف مناطق سکونت قبیله طوری طی دسیسه ای وارد پاکستان شده و پس از اشغال مقداری از این اراضی، در آنجا سکونت گزیدند که این امر موجب درگیری بین دو طرف شده است. قبیله طوری از سه صده گذشته ساکن منطقه کرم هستند.

گفتنی است پس از درخواست قبیله طوری در سال 1892 از انگلیس برای مرز بندی و تعیین محدوده بین قبایل، در سال 1903 و 1943 طی برنامه ای رسمی اراضی و بلندی های منطقه کرم مرز بندی شده و همچنین ثبت نیز شدند. قبایل بزرگ کرم ایجنسی سابق و استان کرم فعلی چون: غندیخیل، دوپرزئی، علیزئی، حمزه خیل و مستوخیل  این منطقه را بین خود تقسیم کردند. طبق گفته منابع محلی، هم اکنون نیز اسناد این مرز بندی بین اراضی و بلندی های قبایل که طی شورا و انگلیس انجام شده بود، موجود است.

 

حمله مسلحانه مهاجران افغان به شیعیان پاراچنار

ارسال نظر

 
1