خبر فوری

 
ارسال نیرو های امنیتی پاکستان به عربستان همچنان ادامه دارد
کد خبر :531711224

19:02 1397/06/18


برچسب ها : اختصاصی راز نیوز, ارتش پاکستان, عربستان سعودی, نیروھای امنیتی, نیروی دریایی, نیروی زمینی, نیروی هوایی,

گزارش اختصاصی راز نیوز از ارسال نیرو های ارتشی پاکستان به عربستان سعودی


 

افزایش روابط نظامی مابین پاکستان و عربستان سعودی :
به گزارش اختصاصی راز نیوز چندی پیش پاکستان تصمیمی مبنی بر فرستادن ارتش خود به عربستان سعودی را گرفته بود با این شرط که این ارتش فقط در عربستان باید فعالیت کند. عربستان سعودی از پاکستان خواستار فرستادن ارتش، هواپیما های جنگی و ناو جنگی شده بود. به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری Times Of Islamabad, هم اکنون حدود 750 تا 800 نفر از نیروهای ویژه ارتش پاکستان در خاک کشور عربستان سعودی حضور دارند اما این افراد فقط برای آموزش نظامیان عربستانی بوده و در جنگی شرکت نخواهند کرد. علاوه بر آن خبری مبنی بر آموزش حدود 10هزار نظامی سعودی توسط ارتش پاکستان نیز به دست ما رسیده است.این درحالی است که به نقل از خبرگزاری MEMO ، علاوه بر نظامیان ارتش پاکستان که از قبل در عربستان سعودی حضور دارند ، ارتش پاکستان تصمیم به اعزام 1000 نفر نیروی نظامی جدید به این کشور را گرفته است . امکان دارد نظامیان جدیدی که قرار است به عربستان سعودی فرستاده شوند ، برای درگیری های موجود ما بین حاکمان سعودی نیز باشند. گفته میشود که علاوه بر تعداد نظامیان ارتش پاکستان موجود در عربستان سعودی حدود 1600 نظامی ارتش این کشور تنها برای پروتکل و حفاظت پادشاهی عربستان در این کشور حضور دارند که علاوه بر آن حدود 647 نظامی دیگر نیز در کشور قطر مستقر هستند . به گفته خبرگزاری MEMO نیروی هوایی پاکستان در حال آموزش 10 خلبان ایرانی نیز است.
علاوه بر آمار و ارقام مذکوره براساس سایت های خبرگزاری مختلف، وب سایت خبرگزاری HT (به وقت هندوستان)، از حضور فعلی حدود 2 هزار افسر و سرباز ارتش پاکستان در خاک عربستان خبری منتشر کرده است .

براساس گزارش اختصاصی راز نیوز ، طبق اطلاعات به دست آمده فرماندهان اصلی پاکستان ، نظامیان فرستاده شده به عربستان را منتخب کرده اند که همگی این افسران و سربازان فرستاده شده منتسب به مذهب وهابیت یا اهل سنت هستند . نیروی اعزام شده ی زمینی موظف به ارئه آموزشهای نظامی زمینی است که علاوه بر آن نیروی دریایی پاکستان نیز موظف به دادن آموزش نظامی به سربازان نیروی دریایی عربستان است .گفته میشود که ارتش پاکستان تصمیم به اعزام نیروی هوایی خود به خاک عربستان سعودی مبنی بر آموزش نیروی هوایی عربستان سعودی در آینده ای نه چندان دور را نیز دارد .

در حال حاضر 3500 نفر از نیرو های پاکستانی در عربستان سعودی حضور دارند و بزودی 3000 نفر دیگر به عربستان اعزام خواهند شد که بیشتر این افراد اعزامی از افسران ارتش پاکستان می باشند.

ارسال نظر

 
1