خبر فوری

 
 
ارتقای درجه هفت فرمانده سرتیپ نیروی هوایی پاکستان به درجه سرلشکری این نیرو
کد خبر :1484802905

12:45 1401/05/25


برچسب ها : ارتقای درجه, سخنگوی نیروی هوایی پاکستان, سرتیپ, نیروی هوایی پاکستان,

دولت پاکستان هفت تن از فرماندهان نیروی هوایی دارای درجه سرتیپی را به درجه سرلشکری ارتقا درجه بخشید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت پاکستان هفت تن از فرماندهان نیروی هوایی دارای درجه سرتیپی را به درجه سرلشکری ارتقا درجه بخشید.

بر اساس اعلام سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، با موافقت دولت پاکستان هفت فرمانده نیروی هوایی از درجه سرتیپی به درجه سرلشکری ترفیع درجه یافته‌اند.

طبق بیانیه سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، اسامی فرماندهان ارتقا درجه یافته به این شرح می‌باشد: سرلشکر فاروق ضمیر آفریدی، سرلشکر اورنگزیب احمد، سرلشکر تیمور اقبال، سرلشکر حاکم رضا، سرلشکر طارق محمود غازی، سرلشکر محسن محمود و سرلشکر طاهر محمود.

سرلشکر فاروق ضمیر آفریدی در دسامبر 1992 به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان درآمد. وی در مدت زمان حضور خود در نیروی هوایی فرماندهی یگان‌های جنگنده و تبدیل عملیاتی، تیپ پروازی نیروی هوایی و یک پایگاه عملیاتی را بر عهده داشت.

وی همچنین به عنوان دستیار رئیس ستاد هوایی در بخش الزامات عملیاتی و توسعه در ستاد مرکزی فرماندهی نیروی هوایی پاکستان در اسلام آباد به انجام وظیفه پرداخته است.

علاوه بر این وی دوره کارشناسی ارشد در زمینه امنیت ملی و مطالعات جنگ را در دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد گذرانده است و با توجه به خدمات برجسته در نیروی هوایی مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز شده است.

سرلشکر اورنگزیب احمد نیز در دسامبر سال 1992 با عضویت در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان فعالیت خود را در این نیرو آغاز نمود.

او در طول دوران حرفه‌ای حضور خود در نیروی هوایی پاکستان فرماندهی یک گردان جنگنده و یک پایگاه هوایی عملیاتی را عهده دار بود. وی همچنین دستیاری رئیس ستاد فرماندهی مرکزی نیروی هوایی در اسلام آباد در بخش الزامات عملیاتی و توسعه را نیز در سوابق کاری خود دارد.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در هنرهای نظامی از چین و همچنین کارشناسی ارشد مطالعات امنیت ملی و جنگ از دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد می‌باشد. وی همچنین سابقه فعالیت مستشاری نظامی در عربستان سعودی را نیز دارا می باشد.

سرلشکر اورنگزیب احمد مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز به پاس خدمات شایان خود در نیروی هوایی پاکستان شده است.

سرلشکر تیمور اقبال نیز در دسامبر 1992 میلادی به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان درآمد. وی در مدت زمان حضور خود در نیروی هوایی فرماندهی یک گردان و نیز یک تیپ نیروی هوایی و یک پایگاه عملیاتی را بر عهده داشت.

علاوه بر این وی دوره کارشناسی ارشد در زمینه امنیت ملی و مطالعات جنگ را در دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد گذرانده است و به عنوان مستشار نظامی در قطر نیز به انجام وظیفه پرداخته است.

وی نیز همچون دیگر فرماندهان هم رده خود با توجه به خدمات برجسته در نیروی هوایی، نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را دریافت کرده است.

طبق اعلام سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، سرلشکر حاکم رضا نیز در آخرین ماه از سال 1992 فعالیت خود در نیروی هوایی پاکستان را با عضویت در بخش خلبانان وظیفه عمومی این نیرو آغاز نمود.

فرماندهی گردان و نیز فرماندهی یک پایگاه عملیاتی نیروی هوایی از جمله سوابق وی در طول حضور در نیروی هوایی می‌باشد. وی علاوه بر این به عنوان معاون مدیر پروژه JF-17 در ستاد هوایی اسلام آباد و منشی فرمانده نیروی هوایی پاکستان به خدمت پرداخته است. وی مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته امنیت ملی و مطالعات جنگ را از دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد دریافت کرده است.

وی همچنین به عنوان کادر مدیریتی در دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد خدمت کرد، نیروی هوایی پاکستان به پاس خدمات شایسته سرلشکر حاکم رضا در بخش‌های مختلف نشان افتخار نظامی موسوم به ستاره امتیاز را به وی اعطا نموده است.

همچنین سرلشکر طارق محمود غازی در دسامبر سال 1992 با عضویت در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان فعالیت خود را در این نیرو آغاز نمود.

وی در مدت زمان حضور خود در نیروی هوایی پاکستان فرماندهی یک گردان جنگنده، یک تیپ و یک پایگاه هوایی عملیاتی را بر عهده داشت. وی همچنین به عنوان دستیار رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی در اسلام آباد در بخش الزامات عملیاتی و توسعه و نیز مدیر گروه وظایف عمومی در نیروی هوایی پاکستان فعالیت داشته است.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مطالعات امنیتی استراتژیک از ایالات متحده، مطالعات دفاعی از بریتانیا و کارشناسی ارشد در مطالعات استراتژیک از مؤسسه کالج جنگ هوایی نیروی هوایی پاکستان است.

وی نشان افتخار نظامی به نام ستاره امتیاز را از نیروی هوایی دریافت کرده است.

علاوه بر این سرلشکر محسن با عضویت در بخش خلبانان وظیفه عمومی نیروی هوایی پاکستان در ژوئن 1992 میلادی فعالیت‌های مبتدی خود در این نیرو را آغاز کرد. وی در طول حضور خود در نیروی هوایی پاکستان فرماندهی یک تیپ نیروی هوایی را بر عهده داشت و به عنوان دستیار فرماندهی ستاد نیروی هوایی اسلام آباد در بخش مهندسی رادار به خدمت پرداخته است.

وی همچنین به عنوان مدیرکل اویونیک و سلاح (مهندسی) در ستاد هوایی اسلام آباد انجام وظیفه نموده است. وی نیز همچون دیگر هم قطاران خود نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را دریافت کرده است.

سرلشکر طاهر محمود نیز در آوریل 1992 میلادی فعالیت‌های خود را از بخش پدافند هوایی نیروی هوایی پاکستان آغاز نمود و در طول فعالیت‌های خود فرماندهی چهار واحد مختلف پدافند هوایی و نیز فرماندهی بخش شمالی نیروی هوایی پاکستان را بر عهده داشت.

وی به عنوان دستیار فرمانده در بخش آموزش و ارزیابی در ستاد هوایی اسلام آباد به انجام خدمت پرداخته است. وی دوره کارشناسی ارشد خود در رشته امنیت ملی و مطالعات جنگی را در دانشگاه دفاع ملی اسلام آباد گذرانده است.

وی با توجه به خدمات برجسته در نیروی هوایی مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز شده است.

 

ارسال نظر

 
1