خبر فوری

 
 
ارتقای درجه 3 فرمانده نیروی هوایی پاکستان به درجه ارتشبدی
کد خبر :1435584306

11:12 1400/07/09


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتقای درجه, دولت پاکستان, ستاد هوایی اسلام آباد, سخنگوی نیروی هوایی پاکستان, نیروی هوایی پاکستان,

سه تن از فرماندهان نیروی هوایی ارتش پاکستان طی حکم دولت به درجه ارتشبدی ارتقا یافتند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سه تن از فرماندهان نیروی هوایی ارتش پاکستان طی حکم دولت به درجه ارتشبدی ارتقا یافتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چودری احسن رفیق، وقاص احمد سلهری و احمد حسن از فرماندهان نیروی هوایی پاکستان درجه ارتشبدی نیروی هوایی را دریافت کردند.

طبق گفته سخنگوی نیروی هوایی پاکستان، ارتشبد احسن رفیق در ژوئن 1989 میلادی به عضویت بخش خلبانان وظیفه عمومی(GDP) درآمد، وی در مدت زمان حضور خود در نیروی هوایی فرماندهی گروه پروازی و پایگاه عملیاتی را بر عهده داشت.

وی همچنین به عنوان فرمانده راهبری نیروی هوایی ستاد هوایی اسلام آباد را نیز بر عهده داشت و فارغ التحصیلی خود را از دانشگاه دفاع ملی کسب نموده است. وی در حال حاضر در ستاد هوایی اسلام آباد به عنوان مدیر ارشد پروژه جنگنده جی اف 17 در حال انجام وظیفه است.

احسن رفیق به علت خدمات شایان خود در نیروی هوایی پاکستان مفتخر به دریافت نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز شده است.

ارتشبد وقاص احمد سلهری نیز فارغ التحصیل دانشگاه دفاع ملی پاکستان، در ژوئن 1989 میلادی حضور خود در نیروی هوایی را از بخش خلبانان وظیفه عمومی(GDP) آغاز کرد.

وی سپس به عنوان فرمانده تیم جنگنده، گروه پروازی و یک پایگاه عملیاتی به انجام خدمت در نیروی هوایی پاکستان پرداخت، وی همچنین مدیر کل(بخش پروژه ها) در ستاد هوایی اسلام آباد را عهده دار شد.

وقاص احمد در حال حاضر به عنوان معاون عملیاتی ستاد عملیاتی پایگاه هوایی اسلام آباد در حال خدمت است، وی پیش از این به عنوان وابسته نیروی هوایی پاکستان در آمریکا نیز به انجام وظیفه پرداخته است.

نیروی هوایی پاکستان به منظور پاسدات خدمات شایسته ارتشبد وقاص احمد نشان افتخار نظامی ستاره امتیاز را به وی اعطا کرد.

ارتشبد احمد حسن نیز که در ژوئن 1989 میلادی به عنوان عضو بخش خلبانان وظیفه عمومی(GDP) حضور خود در نیروی هوایی پاکستان را آغاز نمود، سابقه فرماندهی بخش مهندسی و همچنین مدیر عاملی کارخانه بازسازی جنگنده ها در پایگاه هوایی کامره را در کارنامه خود دارد.

وی علاوه بر این دستیار رئیس بخش مهندسی هواپیما ستاد هوایی اسلام آباد را نیز بر عهده داشت.

احمد احسن نیز فارغ التحصیل دانشگاه دفاع ملی پاکستان است و در حال حاضر معاونت بخش مهندسی ستاد هوایی اسلام آباد را بر عهده دارد.

وی نیز به دلیل خدمات شایسته خود، نشان افتخار نظامی «ستاره امتیاز» را از نیروی هوایی پاکستان دریافت نموده است.

ارسال نظر

 
1