خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان موفق شد سیستم موشکی فاتح 1 را با موفقیت آزمایش کند
کد خبر :1198766166

17:53 1400/06/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, بخش روابط عمومی ارتش پاکستان, پرتاب موشک, رئیس جمهور پاکستان, رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان, سرلشکر بابر افتخار, نخست وزیر پاکستان,

ارتش پاکستان سیستم موشکی هدایت شونده بومی موسوم به "فاتح 1" با قابلیت حمل کلاهک های معمولی تا 140 کیلومتر در خاک دشمن را با موفقیت آزمایش کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ارتش پاکستان سیستم موشکی هدایت شونده بومی موسوم به "فاتح 1" با قابلیت حمل کلاهک های معمولی تا 140 کیلومتر در خاک دشمن را با موفقیت آزمایش کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان، ارتش پاکستان امروز موفق شد سیستم راکت هدایت شونده موسوم به فاتح 1 را با موفقیت آزمایش کند، این موشک قابلیت حمل سلاح های معمولی را دارد.

این سیستم تسلیحاتی به ارتش پاکستان این امکان را می دهد بتواند دشمن را در خاک خود هدف قرار دهد.

پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک فاتح 1 نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش و فرمانده ارتش پاکستان این آزمایش موفق را به همه افسران و دانشمندان تبریک گفتند.

 

 

لازم به ذکر است، پیش از آن هم ارتش پاکستان ضمن افزایش توان دفاعی خود، در تاریخ 21 مرداد موشک بالستیک غزنوی را با موفقیت آزمایش کرده بود، موشک غزنوی با موتور راکت تک مرحله ای با سوخت جامد، می تواند هدف را تا فاصله 320 کیلومتر نشانه بگیرد.

پیشتر در تاریخ 6 فروردین سال جاری ارتش پاکستان موفق شد موشک زمین به زمین موسوم به شاهین 1 A را با موفقیت آزمایش کند.

گفتنی است ارتش پاکستان در تاریخ 23 بهمن سال جاری نیز موشک موسوم به بابر کروز با برد 450 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرد، این موشک قابلیت هدف قرار دادن اهداف هوایی و زمینی را دارد.

ارسال نظر

 
1