خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان عامل اصلی بحران های این کشور
کد خبر :173652014

17:12 1397/10/23


برچسب ها : ارتش, پاکستان, تروریست, تروریسم,

هراس افکنی و جنگ به دلیل آنکه بیشترین سود را برای ارتش پاکستان خواهد داشت، ارتش این کشور تاکنون دست به چنین اقداماتی در داخل و خارج از کشور زده است. درصو ت کاهش قدرت ارتش در پاکستان، این کشور می تواند عزت و آبرویی در جهان کسب بکند.


 

به گزارش راز نيوز به نقل از اکونومیست، بیش از 20 میلیون کودک پاکستان از آموزش محروم هستندو کمتر از 30% درصد از زنان این کشور مشغول به کار هستند، طی 20 سال گذشته صادرات پاکستان 5 برابر نسبت‌ به کشورهای بنگلادش و هند کاهش یافته است و دولت فعلی پاکستان با مشکلات اقتصادی جدی روبرو است که در حال حاضر در تلاش برای برقراری توازن برای پرداخت اقساط بدهی های این کشور است. درصورت پرداخت وام صندوق بین المللی پول IMF به پاکستان، قشر ضعیف این کشور متحمل ضرر و مشکلات زیادی خواهد شد، پاکستان جزو 6مین کشورهای پرجمعیت جهان به شمار می آید. گفتنی است پاکستان به دلیل داشتن قدرت هسته ای و افراد افراطی مذهبی از کشورهای پر خطر در جهان به شمار می آید.

برخی از کارشناسان مدعی این موضوع هستند که رفتار نامناسب برخی از کشورهای همسایه پاکستان همچون هند و افغانستان، موجب افزایش اثر و نفوذ ارتش این کشور در پاکستان شده است. البته گفتنی است ریشه اساسی بسیاری از مشکلات پاکستان، وجود رفتارها و اقدامات ارتش این کشور نیز است. لازم به ذکر است که اثر و نفوذ بیش از حد ارتش پاکستان موجب برکناری نخست وزیر پیشین آن و بر روی کار آمدن عمران خان نخست وزیر فعلی شده است.

از سال 1325 تاکنون نه تنها ارتش این کشور از ایدئولوژی آن دفاع کرده، بلکه ساختار ایدئولوژی پاکستان نیز در دست ارتش این کشور بوده است. قابل ذکر است که این خبرگزاری ایدئولوژی ارتش پاکستان را به دو دسته تقسیم کرده است : 1، درعوض دفاع از مردم، دفاع از اسلام ومورد 2، هراس افکنی و کشورهای همسایه را به عنوان دشمنان خود تلقی کردن.
( البته ناگفته نماند که درصورت درست بودن این تقسیم بندی و مورد اول، پاکستان از اسلامی تاکنون دفاع کرده که مورد پذیرش و رضایت کشوری همچون عربستان سعودی بوده است، قابل ذکر است که وهابیت و یا مرکز آن عربستان سعودی در اسلام به دلیل افکار شخصی فردی در همه زمان ها مورد انتقاد شدید از سوی مذاهب شیعه و سنی اسلام بوده است و بسیاری از علمای شیعه و سنی متفق بر این امر هستند که وهابیت از اقدامات قدرت های بیگانه بوده که برای تخریب وجهه اسلامی بنا نهاده شده است .)

به دلیل موارد فوق و حمایت ارتش پاکستان از گروه های تندروی تکفیری، در برخی موارد شاهد آن بوده ایم که امکان فروپاشی این کشور بوده است. دولت پاکستان و یا بهتر بگوییم ارتش این کشور از گروه هایی حمایت می کند که در بیشتر زمان ها دست به اقدامات تروریستی در داخل این کشور زده اند. ( طبق اطلاعات سری راز نيوز، طبق گفته برخی از مقامات این کشور، حمایت از گروه های تروریستی به دلیل آن انجام می شود که آنها نه تنها مطیع ارتش پاکستان هستند بلکه برخی از اقدامات تروریستی در داخل و یا خارج از پاکستان را نیز به دستور ارتش انجام می‌دهند.)
البته ناگفته نماند که گروه هایی که مورد حمایت ارتش پاکستان هستند، قبل از آنکه علیه این کشور دست به اسلحه ببرند، عليه دشمن های پاکستان اقداماتی را انجام می داده اند. بیش از 60 هزار تن از شهروندان پاکستانی طی حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند، که بیش تر این آمار مرتبط با حملات گروه تروریستی طالبان پاکستان بوده است.

ارتش پاکستان پس از آنکه مدرسه آموزشی آن مورد هدف حمله تروریستی طالبان در سال 1392 قرار گرفت، شروع به عملیات نظامی علیه گروه تروریستی طالبان کرد، گفتنی است طی این حمله بسیاری از کودکان موجود جان خود را از دست داند. اما این درحالی است که باوجود عملیات ارتش پاکستان علیه گروه های تروریستی همچون طالبان، برخی از فرماندهان و روسای مهم گروه تروریستی طالبان افغانستان هم اکنون نیز در کویته پاکستان در حال سکونت هستند، ارتش پاکستان نیز باتوجه به این موضوع به دلیل آنکه از این افراد می تواند در آینده نیز استفاده بکند، آنها را زنده نگاه داشته است.
گفتنی است مغز متفکر حمله تروریستی بمبئی نیز تاکنون به طور آزادانه در پاکستان زندگی می کند.

این خبرگزاری در رابطه با مضرات دخالت مذهب در سیاست نوشته است که این امر موجب نابودی اقلیت ها می شود، همچون بلوچ ها و پشتون ها که در حال حاضر مورد آزار و اذیت از سوی دولتمردان قرار گرفته اند. پاکستان به جز یک مورد از 4 جنگ، در 3 مورد دیگر خود آن آغاز کننده جنگ بوده است، تنها جنگی که هند علیه پاکستان آغاز کرده بود، جنگ سال 1349 بوده است، علاوه بر آن پاکستان سه مورد دیگر را خود آغاز کرده و در همه موارد نیز متحمل شکست شده است.

هراس افکنی و جنگ به دلیل آنکه بیشترین سود را برای ارتش پاکستان خواهد داشت، ارتش این کشور تاکنون دست به چنین اقداماتی در داخل و خارج از کشور زده است. قابل ذکر است که یکی دیگر از سیاست های ارتش پاکستان در این رابطه تهدید بوده است، ارتش پاکستان با تهدید دیگر قدرت ها می گوید یا ما را کمک بکنید و یا ما برای شما مشکلی بوجود خواهیم آورد. ارتش پاکستان به دریافت کمک های مالی عادت کرده است و این مهم ترین دلیل پروژه CPEC نیز است.

درصو ت کاهش قدرت ارتش در پاکستان، این کشور می تواند عزت و آبرویی در جهان کسب بکند.

ارسال نظر

 
1