خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان در تلاش برای مجازات حسین حقانی
کد خبر :1636060134

19:45 1397/10/18


برچسب ها : آمریکا, ارتش, پاکستان,

حسین حقانی از سفرای پیشین پاکستان و از نویسندگان این کشور است. وی مقاله و کتاب های متعددی در رابطه با سیاست های پاکستان نوشته و از دخالت های نابجای ارتش پاکستان نیز در دفعات متعدد پرده برداشته است، به همین دلیل وی در همه حال تحت نظر شدید ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان است. و


 

به گزارش راز نیوز ، حسین حقانی از سفرای پیشین پاکستان و از نویسندگان این کشور است. وی مقاله و کتاب های متعددی در رابطه با سیاست های پاکستان نوشته و از دخالت های نابجای ارتش پاکستان نیز در دفعات متعدد پرده برداشته است، به همین دلیل وی در همه حال تحت نظر شدید ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان است. وی در زمان برکنار شدن پرویز مشرف از منسب ریاست پاکستان و بر روی کار آمدن حکومت مردمی پیپلزپارتی، به عنوان سفير پاکستان در آمریکا تعیین شده بود.

در سال 1390 که کماندوهای ارتش آمریکا با ورود به پاکستان موجب کشته شدن اسامه بن لادن شدند، نگرانی و ناامیدی فضای سیاسی پاکستان را در بر گرفت، در این زمان اتهام هایی مبنی بر اینکه حسین حقانی یادداشتی مبنی بر اینکه ارتش پاکستان را از شورش و کودتا باز دارید، به دولت اوباما داده است، وی را در بر گرفت. ارتش پاکستان به طور جدی علیه حسین حقانی در این رابطه در پاکستان صداهایی سر داده و علیه وی پرونده سازی نیز کرد. ارتش پاکستان در تلاش است تا با بازگرداندن حسین حقانی به پاکستان وی را به طور جدی مجازات بکند، از طرفی پاکستان در این رابطه با آمریکا گفت و گوهایی نیز انجام داده است ، اما به نظر می رسد که این گفت و گو ها بی تاثیر بوده. اما قابل ذکر است که ارتش پاکستان مصمم بر این موضوع است تا به هر نحوی که شده باید حسین حقانی را به کشور بازگردانده و وی را مجازات کند.

ارتش پاکستان پس از مشاهده ی عدم موفقیت او در توطئه یادداشت ، تحت برنامه ای جدید حسین حقانی را متهم به فساد مالی کرد. حسین حقانی تحت این برنامه متهم به استفاده شخصی از 2 میلیارد دلار در زمانی است که وی سفیر پاکستان در آمریکا بوده است. آژانس تحقیقاتی فدرال پاکستان در اسفند ماه 1396 از اینترپل خواستار صدور مجوز دستگیری حسین حقانی شده بود. گفتنی است ارتش پاکستان حسین حقانی را به این دلیل متهم به فساد مالی کرده بود تا شاید بتواند از این طریق وی را دستگیر بکند، اما اینترپل با بی اعتنایی، درخواست آژانس تحقیقات فدرال پاکستان را رد کرد. در حال حاضر تلاش ها از طریق دولت پاکستان ادامه دارد تا شاید دولت آمریکا به گفته دولت پاکستان حسین حقانی را به این کشور تحویل دهد.

از آنجایی که حسین حقانی به عنوان منتقد اصلی و سر سخت ارتش پاکستان محسوب می شود، ارتش پاکستان از هرنوع تلاشی برای دستگیری و مجازات وی تاکنون دریغ نکرده است. به گفته کارشناسان مسائل سیاسی پاکستان، ارتش پاکستان و یا سازمان اطلاعاتی این کشور  ISI، افرادی را که از سیاست ها و یا اقدامات آنها انتقاد بکنند را به هیچ وجه نمی بخشد.

حسین حقانی تنها یک سفیر پیشین و نویسنده نیست، بلکه وی یک شخصیت با اثر و نفوذ نیز است. وی در حال حاضر مقیم در واشنگتن است. گفتنی است حسین حقانی در زمانی که وی را متهم به دادن یادداشتی به اوباما کرده بودند، در همان زمان وی را از سمت سفیر پاکستان نیز برکنار کردند.

درحال حاضر باید منتظر آن باشیم تا ببینیم که اقدامات و تلاش های پاکستان در این زمینه تا چه اندازه دارای قدرت هستند، آیا آمریکا حسین حقانی را به پاکستان تحویل می دهد یا خیر؟ کارشناسان امور سیاسی می گویند : ارتش پاکستان از دولت های مردمی تنها به عنوان پوششی برای خود استفاده می کند.
گفتنی است چندی پیش شاهد افشای کلیپی از رئیس جمهور پیشین پاکستان ژنرال پرویز مشرف بودیم که وی در این ویدیو از قانون گذاران آمریکایی خواستار به قدرت رساندن خود می شود، اما با این وجود نیز از جانب هیچ یک از مقامات ارتش پاکستان در رابطه با این کلیپ شاهد بروز واکنشی نبوده ایم. اگر چنین ویدیویی از سخنان یکی از سیاستمداران و یا یک شخص عادی در پاکستان منتشر می شد، تاکنون علاوه بر غوغا، وی را نیز همچون حسین حقانی متهم به اقدامات انجام نداده می‌کردند.

ارسال نظر

 
1