خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان: حصارکشی در مرز افغانستان تا دو ماه دیگر پایان خواهد یافت
کد خبر :393788080

13:23 1399/09/15


برچسب ها : ارتش پاکستان, تروریسم, حصارکشی, قاچاق اسلحه, قاچاق انسان, مرز افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان,

منابع آگاه به نقل از ارتش پاکستان اعلام نمودند که عملیات حصارکشی در طول 2600 کیلومتر مرز با افغانستان تا میزان قابل توجهی تکمیل شده است و طی 2 ماه آینده پایان خواهد یافت.


 

راولپندی: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه به نقل از ارتش پاکستان اعلام نمودند که عملیات حصارکشی در طول 2600 کیلومتر مرز با افغانستان تا میزان قابل توجهی تکمیل شده است و طی 2 ماه آینده پایان خواهد یافت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه اعلام کرد به علت عدم وجود نیروی کافی برای حفاظت از تمام طول مرز مشترک با افغانستان، رفت و آمد افراد به صورت آزادانه در این مناطق صورت می گرفت که پیامدهایی همچون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق سلاح و اقدامات تروریستی در پاکستان را به دنبال داشت، در حالی که افغانستان همواره این موارد را رد می کرد.

طبق بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، در حال حاضر نزدیک به 83 درصد از عملیات حصارکشی در مرز با افغانستان پایان یافته است و همراه با آن چندین مرکز دیده بانی و قلعه با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون دلار در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان ایجاد شده است.

طبق اعلام منابع آگاه، حصارهای مورد استفاده در عملیات حصارکشی در مناطق هم مرز با افغانستان دارای دو نرده در دو طرف با ارتفاع 3 متر می باشد و چند متر از فضای بین دو حصار نیز توسط کویل های فولادی نوک تیز پوشانده شده است، همچنین بالای این حصارها نیز از کویل های فولادی نوک تیز استفاده شده است تا هرگونه عبور از آن دشوار باشد.

علاوه بر این مناطق هم مرز با افغانستان را عمدتا دره هایی عمیق و یا کوه های مرتفع پوشیده از برف با ارتفاعی نزیک به 4 هزار متر تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است در مناطق هم مرز با افغانستان همچون وزیرستان شمالی و جنوبی، سوات، مهمند اجنسی، باجور اجنسی، استان دیر و خیبر اجنسی نیروهای امنیتی ارتش و دیگر نیروهای مرزبانی پاکستان همواره از سوی تروریست های مسلح واقع در آن سوی مرزها هدف حمله مسلحانه قرار می گیرند که مسئولیت بیشتر این حملات توسط گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته می شود.

ارسال نظر

 
1