خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان حامی تروریست ها در پاکستان
کد خبر :714229728

22:16 1398/01/27


برچسب ها : ارتش, پاکستان, تروریست, تروریسم, شیعه, هزاره, کویته,

محمد حنیف تحلیل گر امور سیاسی در رابطه با جامعه هزاره و انفجار رخ داده ، پس از بیان مواردی در خصوص مظلوم بودن جامعه هزاره و شیعه در کشور پاکستان ، به حمایت ارتش از تروریست ها اشاره می کند ....


 

به گزارش راز نيوز ، محمد حنیف تحلیل گر امور سیاسی در رابطه با جامعه هزاره و انفجار رخ داده نوشت : هرچند که من پس از حمله به هزاره های شیعه تلویزیون را روشن نکردم، اما شنیدم که هیچ شبکه ای بطور مفصل در این رابطه گفتگو نکرد. ما خبرنگاران از چنین موضوع هایی سخن نمی گوییم، چون نمی توانیم سوال های جانب گرایانه بپرسیم. اگر بپرسیم چرا، کشور دچار تفرقه خواهد شد و اگر بپرسیم چه کسی، امنیت ملی ضربه خواهد خورد زیرا تمامی اقدامات امنیتی که برای دیگر گروه ها انجام شده، تاکنون تمامی آنها برای جامعه هزاره نیز انجام شده اند.
وی در جمله کنایه آمیز نوشت : درحالی که همراه سبزی فروش ها نیروهای اف سی هستند، در تمامی ایست بازرسی ها نیز نیروهایی هستند که لباس رزم به تن دارند، بیشتر از این دولت باید چکار کند؟
تمامی مقامات سیاسی و نظامی ارشد ابراز داشته اند که در گذشته کوتاهی هایی از جانب آنها رخ داده است.

همچون مقامات ارشد، این بنده نیز در حق جامعه هزاره کوتاهی هایی انجام داده ام. من نیز متاسفانه بیانات افراد هزاره که از گوشه و کنار جهان برای من بیان می کنند را برای نوشتن تحلیل و گزارش در دفتر خود ثبت می کنم، اما متاسفانه پس از مدتی نوشتن تحلیل و گزارش را فراموش می کنم.

خبرنگار در ذیل گزارش خود به بخش هایی از بیانات هزاره های خارج نشین اشاره کرد و نوشت :

_چند سال است که پدرم مغازه را باز نکرده است.
_کل خانواده وی شهید شدند، تمامی آن؟ بله تمامی خانوداه هر 4 نفر
_در حمله سنوکر کلب، تمامی دوستانم شهید شدند. من نیز به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی آن روز برای بازی نرفتم.
_مدیر به من گفته بود که تو در خانه باش، ما حقوق ماهیانه دانشجویی را برایت ارسال می کنیم، با آمدن تو به دانشگاه، هم جان ما در خطر است و هم تو.
_خانه سرتیپ نزدیکی منزل ما است. روزی از تپه ای موشک شلیک کردند که خداروشکر خسارت جانی به همراه نداشت، من فکر کردم که هدف موشک منزل سرتیپ بوده است اما پس از گفتگو با وی متوجه شدم که هدف منزل ما بود.
_ راننده های اتوبوس نیز از ما کرایه زیاد دریافت می کنند، می گویند به خاطر شما جان بقیه مسافران نیز در خطر است.
_مهاجمان سوار بر موتوری بودند، ما تروریست ها را تعقیب کردیم و دیدیم که آنها وارد پایگاه نظامی ارتش شدند. با نزدیک شدن ما به پایگاه، نیروهای امنیتی دستور ایست دادند، ما پس از نشان دادن کارت مخصوص خود به نیروها گفتیم که تروریست ها وارد پایگاه شدند، نیروهای امنیتی به ما گفتند که خوب، حالا شما زود از اینجا دور شوید و در این رابطه نیز سخنی نگویید، زود دور شوید.

 

لازم به ذکر است که برخی از تحلیل گران امور سیاسی و حتی گاهی مقامات سیاسی نیز در گفته های خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم به این نکته اشاره می کنند که ارتش پاکستان حامی تروریسم و اقدامات تروریستی برای دستیابی به اهداف سیاسی و غیر سیاسی خود است. نخست وزیر پاکستان قبل از حمله کویته ، در بیانیه ای اعلام کرده بود که گروه های مجاهد (تروریستی) توسط ارتش و برای دستیابی به اهدافی درست شده بودند ، اما در حال حاضر که ارتش موفق به دستیابی به اهداف خود شده است ، باید گروه های مجاهد را ممنوع الفعالیت کرد .

بسیاری از حملات تروریستی در پاکستان مخصوصا علیه جامعه شیعه ، به دستور ارتش پاکستان و توسط گروه های تروریستی تکفیری انجام می شوند .

ارسال نظر

 
1