خبر فوری

 
ارتش هند از آزار جنسی به عنوان ابزاری برای مقابله در کشمیر استفاده میکند
کد خبر :1033326169

17:22 1397/09/19


برچسب ها : آزار جنسی, ارتش, هند, هندوستان, کشمیر, کشمیر اشغالی,

اسلام آباد : وزیر حقوق بشر شیرین مزاری گفت : هندوستان نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را به حداکثر رسانده است.


اسلام آباد : وزیر حقوق بشر شیرین مزاری گفت : هندوستان نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را به حداکثر رسانده است. شیرین مزاری در سخنرانی خود در روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت : هندوستان علاوه بر آنکه نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی را به حداکثر آن رسانده است، نظامیان ارتش هندوستان نیز از آزار جنسی زنان در کشمیر اشغالی به عنوان یک اسلحه استفاده می کنند. این در حالی است که ارتش این کشور در کشمیر اشغالی با استفاده از تفنگ پالت افراد گوناگون همچون پیر، جوان، کودک و زن را در کشمیر اشغالی هدف قرار می دهد.

وی همچنین اذعان داشت که اسناد و مدارکی از آزار جنسی زنان توسط نظامیان ارتش هندوستان در کشمیر اشغالی به ما ارائه شده است، علاوه بر روستا های پوشپوره و کنان، در دیگر روستاهای کشمیر اشغالی نیز نظامیان ارتش هندوستان زنان کشمیری را به طور جمعی مورد آزار جنسی قرار داده اند. متاسفانه ما در دور حکومت سابق پاکستان نتوانستیم زمینه سفر کمیته سازمان ملل متحد را مهیا سازیم.

شیرین مزاری همچنین در ادامه از سازمان ملل متحد خواستار عملی کردن هرچه سریعتر قطعنامه های تنظیم شده در رابطه با کشمیر اشغالی شد. سازمان ملل متحد قطعنامه های مربوط به تیمور شرقی را اجرا کرده است، اما این مسئله در مورد کشمیر تاکنون اجرایی نشده است! باید قطعنامه ای تصویب شود که طی آن مردم کشمیر علاوه بر داشتن آزادی، خودمختار نیز باشند و تا زمان حل مسئله کشمیر استفاده اسلحه در کشمیر اشغالی نیز متوقف شود.

ارسال نظر

 
1