خبر فوری

 
 
ارتش ملی گرای بلوچ: در درگیری با دشمن، فرمانده منطقه ای ما به همراه 5 تن از نیروهای خود به شهادت رسیدند
کد خبر :479412241

14:25 1400/11/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش ملی گرای بلوچ, بخش تمپ, جدایی طلب, گروه های مسلح بلوچ, مرید بلوچ,

گروه تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش ملی گرای بلوچ(BNA) در بیانیه ای از جان باختن 6 تن از نیروهای خود در جریان درگیری با نیروهای ارتش پاکستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش ملی گرای بلوچ(BNA) در بیانیه ای از جان باختن 6 تن از نیروهای خود در جریان درگیری با نیروهای ارتش پاکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ(BNA) در بیانیه ای به تشریح جزئیات درگیری میان جدایی طلبان بلوچ و نیروهای ارتش پاکستان پرداخت و گفت: صبح روز 16 فوریه(27 بهمن) ارتش اشغالگر پاکستان با استفاده از نیروهای زمینی و هوایی خود به یک اردوگاه ما واقع در منطقه کوهستانی کلبر در تمپ حمله نمود.

به دنبال این حمله فدائیان بلوچ موجود در اردوگاه با شدت دو چندان به سوی دشمن حمله ور شدند که درگیری طولانی مدت میان دشمن و فرزندان بلوچ را آغاز نمود، در این درگیری که از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر همان روز به طول انجامید، فدائیان بلوچ چندین کماندوی دشمن(ارتش پاکستان) را به هلاکت رسانده و آسیب جزئی به دو بالگرد آنان وارد آوردند.

وی افزود: در این درگیری طولانی فرمانده منطقه ای گروه ما و شاعر زبان بلوچی به نام نور سلام نور معروف به استال فرزند باهر بلوچ اهل دشتوک زامران، زبیر اکرم معروف به اسد جان فرزند اکرم بلوچ اهل هوت آباد زامران، قنبر بلوچ معروف به مهروان فرزند طارق اهل کلاهو، صغیر بلوچ معروف به طارق فرزند نوربخش اهل بیسیمه، رسول جان معروف به چراگ فرزند علی جان از اهالی سرنکن، حافظ فراز معروف به ملا درویش فرزند عبدالغنی از اهالی سرنکن به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ در ادامه این بیانیه گفت: نور سلام نور فرمانده منطقه ای گروه از سال 2010 میلادی در فعالیت های مسلحانه بلوچ مشارکت دارد، پس از شهادت ورنا عقیل جان به همراه 5 تن از یارانش در سال 2014 میلادی، نور سلام نور به عنوان جانشین وی در منطقه تربت منصوب شد. وی به دلیل توانایی و مهارت های بی نظیر خود در سال 2018 میلادی به عنوان فرمانده عملیاتی در منطقه مکران گمارده شد و در این مدت وی توانست نقش کلیدی در جهت فعال سازی این گروه ایفا کند و به عنوان یک فرمانده فعال به انجام وظایف خود در اقدامات مسلحانه علیه دشمن مشغول بود.

وی همچنین به عنوان نماینده گروه ما در زمینه فعال سازی ائتلاف نظامی گروه های مختلف بلوچ موسوم به براس و گسترش وسعت عملیات ها نقش بی نظیری را ایفا کرد. علاوه بر آن وی به دلیل شعر سرایی انقلابی خود در عرصه نهضت جدایی طلبان بلوچ نیز شناخته می شد و یک کتاب در این زمینه را نیز منتشر کرده است.

 مرید بلوچ در بخش دیگر این بیانیه خاطرنشان کرد: زبیر، قنبر، حافظ فراز، رسول جان و صغیر جان فدائیان شهید گروه نیز از یک سال اخیر در این گروه فعالیت دارند، تمامی این نیروها دارای نقش موثر در گروه بوده و عاشقان حقیقی این سرزمین بودند.

ارسال نظر

 
1