خبر فوری

 
 
ارتش جمهوری خواه بلوچ: پس از قتل 5 تن از اعضای جوخه مرگ، سلاح هایشان را ضبط کردیم
کد خبر :162483050

19:36 1400/09/17


برچسب ها : BRA, MI, ارتش جمهوری خواه بلوچ, افراد مسلح بلوچ, بلوچستان, پنجگور, تیراندازی, جوخه مرگ, درگیری, سازمان استخبارات نظامی, سازمان اطلاعات نظامی, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

بیبگر بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچBRA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت قتل 5 تن از اعضای جوخه مرگ در شهرستان پنجگور، تصریح داشت: دو خودروی نیروهای دشمن قصد محاصره شبه نظامیان سازمان را داشتند که طی واکنش به موقع نیروهای سازمان، 5 نیروی دشمن کشته شدند .


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بیبگر بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچBRA در بیانیه ای با برعهده گرفتن مسئولیت قتل 5 تن از اعضای جوخه مرگ در شهرستان پنجگور، تصریح داشت: شبه نظامیان سازمان روز گذشته "سه شنبه 16 آذر" درحال گشت معمولی در منطقه پیر جهلگ واقع در شهرستان پنجگور بودند که دو خودروی نیروهای جوخه مرگ تحت رهبری سازمان استخبارات نظامی پاکستانMI سعی داشتند تا نیروهای ما را محاصره کنند، اما شبه نظامیان سازمان در واکنشی سریع با استفاده از سلاح های جدید خود به سمت دشمن آتش ریختند و یکی از خودروهای دشمن را محاصره کردند که منجر به هلاکت در دم 5 نیروی دشمن شد، سپس درگیری شدید و طولانی با نیروهای باقیمانده دشمن شروع شد و نیروهای امنیتی تحت پشتیبانی بودند، پس از درگیری طولانی نیروهای ما مجبور به عقب نشینی شدند.

وی افزود: نیروهای سازمان، خودروی نیروهای دشمن کشته شده را به آتش کشیده و سلاح هایشان را ضبط کردند. اسامی نیروهای کشته شده طی عملیات روز گذشته به این شرح است:
خلیل فرزند حاجی بلال ساکن تمپ پنچی

داود فرزند یاسین ساکن دزناپ

حمزه فرزند غلام جان ساکن دزناپ

امان الله فرزند غلام جان ساکن دزناپ

شعیب فرزند واحد ساکن دزناپ

سخنگوی سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ در ادامه بیانیه، گفت: اینها افرادی هستند که از چندین سال گذشته تحت رهبری مهیم سوروانی و حاجی عاقل سوروانی از نیروهای مهم سازمان استخبارات نظامیMI در منطقه علیه جنبش آزادی ملی بلوچ فعالیت می کردند و فرزندان بلوچ را شهید کرده اند. تمامی نیروهای به هلاکت رسیده در این عملیات، در درگیری با شبه نظامیان بلوچ در تاریخ مه 2020 میلادی در منطقه پروم نقش داشته اند، این عملیات پروم موجب شهادت فرمانده سرگرد نورا پیرک به همراه همراهانش از اعضای سازمان جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF شده بود.

بیبگر بلوچ افزود: عوامل این گروه جوخه مرگ در اقداماتی از قبیل دزدی، راهزنی و تجاوز به افراد فقیر تحت حمایت تشکیلات پاکستان دست داشته اند و ما می خواهیم به صراحت اعلام کنیم که این دلالان دولتی را در جامعه به سزای اعمالشان خواهیم رساند، افرادی که برای کسب منافع و امتیازات علیه جنبش آزادی ملی، مسلح شده اند. وی خاطر نشان ساخت که عملیات های ما در این زمینه ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1