خبر فوری

 
ارتش جمهوری خواه بلوچ: جیش العدل یک گروه نیابتی است که بیانیه آن در مورد ما ساختگی و بی اساس است
کد خبر :442023542

14:41 1400/04/10


برچسب ها : BLF, BRA, ارتش پاکستان, ارتش جمهوری خواه بلوچ, پاکستان و ایران, تروریست, تروریسم, تیراندازی, جبهه آزادی بخش بلوچ, جیش الظلم, جیش العدل, حمله,

منابع بلوچ در واکنش به بیانیه گروه تروریستی جیش العدل مبنی بر حمله گروه های مسلح ملی گرای بلوچ آن را رد کرده و این گروه را گروه نیابتی و مورد استفاده ارتش پاکستان برای مانع تراشی در مسیر مقاومت بلوچ عنوان کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سخنگوی یکی از گروه های مسلح بلوچ ملی گرا موسوم به ارتش جمهوری خواه بلوچ در بیانیه ای ضمن رد کردن اظهارات جیش العدل نسبت به خود، جیش العدل را یک گروه نیابتی تحت پشتیبانی پاکستان خواند.

براساس گزارش های به دست رسیده، قضیه از آنجایی شروع شد که گروه تروریستی جیش العدل که عملیات های تروریستی زیادی در خاک ایران انجام داده است مدعی شد که یک خودروی حامل آذوقه گروه مسلح ملی گرای بلوچ BRA را به تصرف خود درآورده است.

ناگفته نماند که به گفته تحلیلگران امور پاکستان، پاکستان طی چند وقت اخیر در تلاش است تا با تقویت گروه های مذهبی افراطی تحت فرمان خود در خاک بلوچستان، علاوه بر سرکوب گروه های مسلح ملی گرای بلوچ، احتمالا ایران را نیز به دلیل فشار های عربستان سعودی، نا امن سازد.

منابع بلوچ اظهار داشتند: جیش العدل ضمن انتشار عکس خودروی توقیف شده، این را اقدامی در واکنش به درگیری میان نیروهای دوطرف عنوان کرده و شبه نظامیان بلوچ را تهدید به حمله کرده است.

درحالیکه منابع بلوچ به نقل از منابع موثق خود نوشتند که ادعای درگیری جیش العدل بی اساس است و هیچگونه درگیری رخ نداده است. جیش العدل تحت حمایت ارتش پاکستان برخی مناطق را به اشغال خود درآورده است که هدف از آن مانع تراشی در مسیر مقاومت بلوچ (ملی گرا) و خشنودی ارتش پاکستان است.

منابع بلوچ در ادامه گفتند: خودروی فدائیان بلوچ بر روی یکی از تپه ها مستقر بود که به اشغال جیش العدل درآمده است. پیش از این نیز جیش العدل طی حملاتی به شبه نظامیان بلوچ، موتورسیکلت های آنان را به غارت برده است. به دلیل عدم پذیرایی مردم بلوچستان غربی (ایران) از جیش العدل، اعضای این گروه تحت حمایت ارتش پاکستان در بلوچستان شرقی (پاکستان) و در مناطق مسکونی سکونت دارند. همچنین مردم غیرنظامی دو بلوچستان غربی و شرقی نیز انگشت اتهام سرقت خودرو ها را به سمت جیش العدل بلند کرده اند.

در ادامه این گزارش، گفته شد: یکی از روزنامه نگار های چابهار گفته است که ارتش پاکستان از گروه های مذهبی افراط گرا برای منافع خود در کشورهای همسایه و منطقه به عنوان یک سلاح استفاده می کند. در افغانستان از طالبان، در کشمیر (هند) از لشکر طیبه و از جیش العدل در بلوچستان غربی (ایران) استفاده و به دنبال دسترسی به اهداف خود از طریق این گروه ها است که هم اکنون به شکل یک اختلاف واضح میان دو کشور ظاهر شده است. پاکستان از این طریق با یک تیر دو نشانه را هدف می گیرد، گویا جیش العدل یک گروه مذهبی افراط گرای کاملا سنی است اما با سوء استفاده از عدم رفاه و امکانات در بلوچستان غربی، احساس ضد شیعی را ملتهب کرده است و عدم حضور احزاب سیاسی بلوچ باعث شده است تا جیش العدل و دیگر گروه های مذهبی افراط گرا این خلا را پر کنند. جیش العدل تحت پشتیبانی پشت پرده ای کشورهای غربی و عربی است؛ نخست پاکستان برای خشنودی عربستان سعودی و متحدان آن برای این گروه ضد ایرانی و افراط گرا پایگاه های امن فراهم کرد و حالا اینها (جیش العدل) برای آنها (ارتش پاکستان) در زمینه مبارزه با بلوچ های ملی گرا به درد بخور به نظر می رسند برای همین از این گروه به عنوان یک شمشیر دولبه بر استفاده می شود.

این روزنامه نگار افزود: کشورهای عربی به دلیل این تسهیل پاکستان به صورت پشت پرده به این کشور کمک می کنند. سازمان های امنیتی ایران در برخی حملات سرنخی از برخی عناصر به دست آورده اند که تحت حکم کشورهای عربی طی استقرار در پاکستان، علیه کشور ایران برنامه ریزی می کنند. این همانند آن است که با تشکیل گروه های افراد مجرم، از آنها علیه مقاومت بلوچ و ضد منافع ایران استفاده کرد.

بیانیه جیش العدل

به گفته گزارش، جیش العدل در بیانیه اخیر که درگیری را به تصویر کشیده است، به وضوح ادعای دروغین آن (در مورد درگیری) ثابت می شود. در بیانیه جیش العدل آمده است که "ساعت 6 صبح روز یکشنبه مورخ 27 ژوئن 2021 (31 خرداد 1400) متوجه پیشروی از سمت شمال به سمت پایگاه شدیم، درپی هوشیاری و واکنش سریع اعضای جیش العدل مهاجمان ضمن به جا گذاشتن خودروی خود از منطقه فرار کردند. این حمله با نظارت پهپاد جاسوسی سپاه پاسداران انجام شده است. در این حمله پهپاد جاسوسی سپاه پاسداران نیز هدف قرار گرفت که احتمالا خسارت شدیدی به آن وارد شده است.

 این حمله از سوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF و ارتش جمهوری خواه بلوچ BRA صورت گرفته است. طی چند ماه گذشته دست کم دو تن از نیروهای جیش العدل توسط گروه های نامبرده هدف قرار گرفته اند."

 

بیانیه ارتش جمهوری خواه بلوچ

سرباز بلوچ سخنگوی ارتش جمهوری خواه بلوچ در بیانیه ای اظهار داشت جیش العدل علیه این سازمان طی روزهای گذشته بیانیه ای صادر کرد که توضیحات در این رابطه را ضروری دانستیم.

وی افزود: گروه مذهبی افراط گرا یک حادثه ای را به سازمان نسبت می دهد که هیچ ربطی به ارتش جمهوریخواه بلوچ ندارد. این بیانیه دروغین نشان می دهد که این گروه تروریستی، بلوچستان که هیچ درباره شهرستان پنجگور هم نه بلکه درباره یک روستا نیز اطلاعاتی ندارد که این هویت اصلی آن را نشان داده و معلوم می شود که از کجا تامین می شوند.

سرباز بلوچ تصریح داشت: این گروه افراط گرای مذهبی یک گروه نیابتی است درحالیکه بی آر ای نه چنین بوده و نه خواهد بود. ملت بلوچ به خوبی از جنگ های نیابتی (گروه های نیابتی) با یکدیگر و نقش گروه مذهبی به خوبی آشنا هستند.

ارسال نظر

 
1