خبر فوری

 
 
ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله روز گذشته به ارتش پاکستان در سوراب را بر عهده گرفت
کد خبر :360166773

13:29 1399/10/10


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انفجار نارنجک, جیئند بلوچ, سوراب, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه ای مسئولیت حمله نارنجکی روز گذشته به ارتش پاکستان در بازار سوراب بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ طی بیانیه ای مسئولیت حمله نارنجکی روز گذشته به ارتش پاکستان در بازار سوراب بلوچستان را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ابراز داشت: نیروهای فدائی ما خودروی متعلق به ارتش اشغالگر پاکستان را در بازار سوراب به وسیله نارنجک دستی هدف حمله قرار دادند  که در اثر آن چندین نظامی ارتش اشغالگر زخمی شدند.

وی گفت: ما صراحتا اعلام نموده ایم که نیروهای اشغالگر و عناصری که با این نیروها همکاری می کنند را هدف حملات خود قرار خواهیم داد، مردم بلوچ از نزدیک شدن به نیروهای اشغالگر(ارتش پاکستان) و همکاری با آنان در هر زمینه ای خودداری کنند تا از هرگونه خسارت مالی و جانی در امان بمانند.

لازم به ذکر است روز گذشته راکبان یک دستگاه موتورسکیلت با هویت ناشناس خودروی نیروهای سپاه مرزی(FC) وابسته به ارتش پاکستان را به وسیله نارنجک دستی هدف قرار دادند که در اثر چندین نظامی از جمله یک زن زخمی شدند، مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان نظامی واقع در منطقه خضدار منتقل شدند.

گفتنی است به دنبال مرگ مرموز یکی از فعالان زن بلوچ به نام کریمه در شهر تورنتو کانادا گروه های مسلح بلوچ عملیات های انتقام جویانه از نیروهای ارتش و نهادهای امنیتی را از سر گرفته اند و تاکنون بیش از بیست تن از اعضای مختلف نیروهای مسلح وابسته به ارتش پاکستان در عملیات شبه نظامیان جدایی طلب بلوچ جان باخته اند.

شدت یافتن عملیات های نظامی گروه های مسلح بلوچ علیه نیروهای امنیتی پاکستان منجر به آغاز عملیات از سوی ارتش پاکستان علیه این گروه ها شده است و نیروهای ارتش پاکستان طی روزهای اخیر مناطق مختلفی از ایالت بلوچستان را به جستجو پرداخته که تلفات جانی و خسارت های مالی قابل توجهی را به شهروندان غیر نظامی وارد آورده است.

ارسال نظر

 
1