خبر فوری

 
 
ارائه کالاهای امدادی از سوی دولت چین در خصوص وقوع سیل و بلایای طبیعی در پاکستان
کد خبر :1870639751

17:43 1401/06/02


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, بلایای طبیعی, پاکستان و چین, سخنگوی وزارت امور خارجه چین, سیل, کالاهای امدادی,

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین اخیراً متوجه وقوع سیل‌های شدید در چندین نقطه پاکستان شده است که خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورده است، در پی این حادثه ما می خواهیم تسلیت خود را به خانواده های جان باختگان و همدردی صمیمانه خود را با قربانیان و مجروحان ابراز کنیم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین اخیراً متوجه وقوع سیل‌های شدید در چندین نقطه پاکستان شده است که خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورده است، در پی این حادثه ما می خواهیم تسلیت خود را به خانواده های جان باختگان و همدردی صمیمانه خود را با قربانیان و مجروحان ابراز کنیم.

وی افزود: چین و پاکستان دوستان واقعی هستند که در غم و اندوه و مشکلات یکدیگر را همراهی می کنند و در بلایای پشتیبان یکدیگر هستند همچنین از زمان وقوع سیل در پاکستان، وانگ یی مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین از بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان ابراز تأسف کرد.

وی بیان کرد: در چارچوب کریدور اقتصادی با کشور پاکستان، دولت چین قصد دارد 4 هزار چادر، 50 هزار پتو، 50 هزار برزنت و سایر اقلام امدادی برای مقابله با بلایای طبیعی و به ویژه برای سیل زدگان 25 هزار چادر و تجهیزات دیگر فراهم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پایان گفت: چین به ترویج همکاری های دوجانبه در پیشگیری از بلایا و تغییرات آب و هوایی و سایر زمینه ها ادامه خواهد داد همچنین امیدواریم که تحت رهبری دولت پاکستان و با حمایت مشترک جامعه جهانی، مردم مناطق فاجعه‌بار می‌توانند بر مشکلات فائق آمده و در اسرع وقت زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در پی بارش شدید باران‌های موسمی، سیلاب‌های گسترده در ایالت های بلوچستان و سند به وقوع پیوسته که منجر به جان باختن بیش از ۷۰۰ نفر و آواره شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر شده است.

ارسال نظر

 
1