خبر فوری

 
 
ارائه استوارنامه توسط سفرای کشورهای چین، ونزوئلا و کلمبیا به رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :826718666

14:47 1402/06/22


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و چین, پاکستان و ونزوئلا, پاکستان و کلمبیا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر چین,

سفرای کشورهای چین، ونزوئلا و کلمبیا طی دیدار های جداگانه ای با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، استوارنامه های خود را به وی ارائه کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خولیو آنیبال ریانو ولندیا سفیر کلمبیا، خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا و جیانگ زی آیدونگ سفیر چین طی دیدار های جداگانه ای با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، استوارنامه های خود را به وی ارائه کردند.

رئیس جمهور با استقبال از جیانگ زی آیدونگ سفیر چین در پاکستان، گفت: پاکستان برای روابط خود با چین اهمیت زیادی قائل است، چین همیشه در شرایط سخت از پاکستان حمایت کرده است، پاکستان به حمایت از چین در تمام مسائل اساسی ادامه می دهد.

وی گفت: کریدور اقتصادی چین-پاکستان نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان خواهد داشت، این پروژه به نوسازی زیرساخت های پاکستان، افزایش کارایی و تضمین تامین انرژی پایدار کمک کرده است.

دکتر عارف علوی با بیان اینکه پاکستان متعهد به تکمیل به موقع همه پروژه ها تحت CPEC است، از حمایت بی دریغ چین از توسعه اقتصادی-اجتماعی پاکستان و همچنین موضع اصولی آن در مورد مناقشه جامو و کشمیر تشکر کرد.

خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا نیز با رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد. دکتر عارف علوی در این بین اظهار داشت که پاکستان تاکید ویژه ای بر بهبود روابط تجاری و اقتصادی با ونزوئلا دارد و سرمایه گذاران ونزوئلایی می توانند از سیاست های سرمایه گذار دوست پاکستان سود ببرند.

دکتر عارف علوی در دیدار با سفیر کلمبیا بر لزوم افزایش بیشتر روابط اقتصادی، فرهنگی و تجاری با این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان انتصاب سفرا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که سفرا نقش خود را در جهت ارتقای بیشتر همکاری های دوجانبه با پاکستان ایفا خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1