خبر فوری

 
 
اذعان ژنرال آمریکایی به کاهش قدرت آمریکا در مقابل طالبان افغانستان
کد خبر :1706708497

11:40 1397/11/17


برچسب ها : اسکات میلر, افغانستان, طاللبان افغانستان,

نه آمریکا و نه طالبان افغانستان در وضعیتی قرار دارند که پیروز جنگ شوند، بنابر این مراجعه به راه حل سیاسی امری ضروریست.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، یکی از فرماندهان نظامیان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: مذاکرات سیاسی با طالبان، بخشی از برنامه آمریکا برای خاتمه بخشیدن به جنگ افغانستان است.

ژنرال اسکات میلر در مصاحبه خبری با خبرگزاری ABC اظهار داشت: نه آمریکا و نه طالبان افغانستان در وضعیتی قرار دارند که پیروز جنگ شوند، بنابر این مراجعه به راه حل سیاسی امری ضروریست.

وی گفت: من معتقدم که مذاکرات سیاسی دو طرف بسیار مثبت و موثر است، زیرا هیچکدام از طرفین توانایی برد از طریق جنگ را ندارند و زمانی که پیروزی از طریق نظامی امکان پذیر نیست، باید به سمت راه حل سیاسی مراجعه نمود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " آیا طالبان افغانستان از نقش کلیدی در خاتمه بخشیدن به جنگ افغانستان برخوردار است؟" گفت: دقیقا همین طور است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه "آیا دستوری برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان به وی ابلاغ گردیده است؟" اظهار داشت: خیر، ما به جنگی خاتمه نخواهیم داد که به حفظ امنیت تروریست ها منجر شود.

وی افزود: در سال 2001 میلادی دنیا به خوبی می دانست ما در افغانستان چه میکنیم و در سال 2019 نیز ما دارای مفاد در افغانستان هستیم که حفظ آن برای ما ضروریست.

لازم بذکر است تاکنون چند دور مذاکرات میان طالبان افغانستان و زلمی خلیل زاد در قطر و امارات متحده عربی برگزار شده است و امکان برگزاری مذاکرات بیشتر نیز وجود دارد.

 در آخرین دور مذاکرات میان زلمی خلیل زاد و طالبان در اواخر ماه گذشته میلادی، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفته بود آمریکا و طالبان در خصوص پیش نویس مذاکرات به توافق رسیده اند و اکنون توافق در خصوص چند موضوع دیگر باقیست.

در حال حاضر تقریبا تعداد 14 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و رئیس جمهور ایالات متحده خواستار خروج بخشی از این نظامیان از افغانستان است.

ارسال نظر

 
1