خبر فوری

 
 
اذعان وزارت دفاع آمریکا به نقش کلیدی ایران در افغانستان
کد خبر :1483387373

11:22 1397/10/05


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, ایران, چین, روسیه, طالبان افغانستان,

پنتاگون اذعان داشت: ایران در پی دولتی باثبات در افغانستان است که مطابق با اهداف این کشور باشد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزارت دفاع آمریکا در گزارش اخیر خود به کنگره این کشور به نقش اساسی کشورهای چین، روسیه و ایران در افغانستان اذعان کرد.

پنتاگون اذعان داشت: ایران در پی دولتی باثبات در افغانستان است که مطابق با اهداف این کشور باشد.

در این گزارش با اشاره به نقش ایران در افغانستان آمده است: ایران همچنین در پی از بین بردن داعش خراسان، خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، رسیدگی به نگرانی‌های ایران از جمله حق آب و امنیت مرزی است.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه نوشته است: مشارکت ایران در بیش از همه در مناطق غربی، مرکزی و شمالی افغانستان مشهود است، جایی که مردم محلی تاریخ،  فرهنگ، مذهب و زبان مشترک با ایران دارند.

پنتاگون با اشاره به نقش مسکو در افغانستان، نوشته است: روسیه برای تامین منافع خود در آسیای مرکزی و گسترش نفوذ خود در منطقه با بازیگران متعددی در افغانستان از جمله طالبان در ارتباط است.

روسیه در پی فروش تسلیحات به دولت کابل، ارائه خدماتی مانند تعمیر و نگهداری تجهیزات و آموزش نیروهای افغان است که سبب نفوذ روسیه در افغانستان می‌شود.

براساس این گزارش «روسیه همواره از کارگزاران قدرت برای ایجاد حائل امنیتی در شمال افغانستان حمایت کرده» و همچنین تاکید می‌شود مسکو برای مقابله با تهدید رو به رشد داعش در شمال افغانستان پایگاه 201 خود در تاجیکستان را تقویت کرده است.

ارسال نظر

 
1