خبر فوری

 
اذعان مقامات محلی و مرکزی پاکستان با حضور شبه نظامیان طالبان در ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :833503330

13:27 1401/07/23


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, خواجه محمد آصف, دولت فدرال پاکستان, دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا, شبه نظامیان, مناطق قبایلی, وزیر دفاع پاکستان,

مقامات محلی و فدرال پاکستان در اظهارات مختلف نسبت به قدرت گیری مجدد تحریک طالبان پاکستان در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا به ویژه در مناطق قبایلی اذعان نموده‌اند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| مقامات محلی و فدرال پاکستان در اظهارات مختلف نسبت به قدرت گیری مجدد تحریک طالبان پاکستان در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا به ویژه در مناطق قبایلی اذعان نموده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد علی سیف دستیار ویژه وزیر ارشد خیبر پختون خوا در امور اطلاع رسانی طی اظهاراتی ضمن پذیرفتن حضور شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان در نقاط مختلف ایالت خیبر پختون خوا اعلام داشت: هیچ توافقی با طالبان برای سپردن منطقه‌ای خاص و یا اجازه عملیات های نظامی به آنان صورت نگرفته است.

وی افزود: تحریک طالبان پاکستان توافق نموده است در صورت انجام عملیات نظامی مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح وضعیت وجود طالبان افغانستان و شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان در مناطق مختلف ایالت خیبر پختون خوا پرداخت و گفت: تحریک طالبان پاکستان یک سازمان است، یک جنبش که علیه ما و علیه حکومت پاکستان در حال مبارزه است و سرکردگی آن را مفتی نور ولی محسود بر عهده دارد، هدایت این گروه توسط یک شورای متشکل از فرماندهان از نقاط مختلف صورت می‌گیرد.

دستیار ویژه وزیر ارشد خیبر پختون خوا با اشاره به مخالفت برخی از عناصر طالبان پاکستان با روند مذاکرات خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای پیشین تحریک طالبان پاکستان که در جنگ علیه پاکستان مشارکت داشتند به دلیل اختلاف موضع با رهبران این گروه تروریستی در زمینه مذاکره با دولت اسلام آباد از این گروه خارج شده‌اند، آنان صراحتاً اعلام نموده‌اند که به دنبال مذاکره به پاکستان نیستند و تنها خواهان جنگ و مبارزه هستند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان نیز طی سخنانی در کارگاه سالانه پاکستان 2022 خبرگزاری عرب نیوز با ابراز نگرانی در خصوص منطقه سوات و نقاط شمالی ایالت خیبر پختون خوا گفت: وضعیت سال‌های 2009 و 2010 میلادی بار دیگر در حال شکل گیری در سوات و دیگر نقاط شمالی ایالت خیبر پختون خوا است.

وی گفت: اکنون نمی‌توان در خصوص آغاز هرگونه عملیات نظامی در سوات اظهار نظر کرد و تاکنون هیچ تصمیم در این خصوص اتخاذ نشده است، اما وضعیت گذشته بار دیگر در حال تکرار شدن در سوات و دیگر نقاط شمالی است.

وزیر دفاع پاکستان در ادامه اظهارات خود مسئولیت وضعیت به وجود آمده در سوات را متوجه دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا دانست و افزود: وضعیت به وجود آمده در سوات به صورت اساسی نشان دهنده عملکرد ضعیف و نامناسب دولت آنجا است.

وی تصریح کرد: امیدواریم وضعیت ایجاد شده تحت کنترل قرار گیرد، ما چندین سرباز خود را در این مسیر تقدیم کردیم، نباید موضوعات امنیتی را به مباحث سیاسی پیوند زد، در حالی که خود ارتش نیز در این خصوص اظهار بی طرفی نموده است.

خواجه محمد آصف گفت: ما در حال انجام اقداماتی برای کنترل اوضاع در سوات هستیم و مردم این منطقه برای حفظ آرامش به میدان آمده‌اند، ورود مردم به عرصه مقابله با تروریسم و افراط گرایی برای ما دلگرم کننده است.

ارسال نظر

 
1