خبر فوری

 
اذعان طالبان پاکستان به کاهش قدرت این گروه شبه نظامی
کد خبر :527283131

13:03 1397/07/25


برچسب ها : پاکستان, حزب الاحرار, طالبان پاکستان,

پس از گذشت 11 سال از تشکیل طالبان پاکستان توسط بیت الله محسود،مقامان طالبان در پی علت عملیات های متعدد نیروهای امنیتی علیه این گروه به کاهش قدرت این گروه شبه نظامی اذعان نمودند.


 

پس از گذشت 11 سال از تشکیل طالبان پاکستان توسط بیت الله محسود،مقامان طالبان در پی علت عملیات های متعدد نیروهای امنیتی علیه این گروه به کاهش قدرت این گروه شبه نظامی  اذعان نمودند.

پس از تحمل شکست های متعدد،طالبان اکنون به دنبال آن است که قدرت گذشته خود را بدست بیاورد.

در کتابچه 13 صفحه ای منتشر شده از سوی طالبان پاکستان موسوم به «استراتژی برای ستیزه جویان طالبان» به شرح برنامه ها و سیاست ها آینده این گروه شبه نظامی پرداخته شده که به واضح میتوان خشم و عصبانیت طالبان پاکستان از کاهش قدرتش را مشاهده نمود.

طالبان پاکستان در شرح برنامه ها و اقدامات آینده خود، به موضوعات اهداف احتمالی، دروغ های جنگی، استفاده از بمب گذاران انتحاری، درمان گروگان ها و جاسوسان پرداخته است.

پس از اختلافات اساسی و جدی مکرم خان با عمر خراسانی در سال 2014 میلادی و تشکیل حزب الاحرار در منطقه مهمند از میان قلب گروه شبه نظامی طالبان،این گروه دچار دو دستگی شد و به مرور قدرت سابق خود را از دست داد.

پس از این اقدام مکرم خان،این گروه های تروریستی به بهانه های مختلف با یکدیگر درگیر شده و تعداد زیادی از اعضای هر دو طرف در جریان این درگیری ها به قتل رسیدند.

همچنین فرماندهان گروه شبه نظامی طالبان بسیاری از اعضای خود را  به اتهام جاسوسی و ارتباط با دیگر گروه ها به قتل رسانده اند،زیرا بر اساس قوانین این گروه تروریستی،افراد جاسوس محکوم به مرگ خواهند بود.

 

در کتابچه 13 صفحه ای منتشر شده از سوی طالبان آمده است که این گروه در پی تغییر نظام ساختاری خود میباشد که بر اساس آن برای هر شعبه طالبان در مناطق مختلف، یک شورا متشکل از 6 نفر تعیین خواهد شد و یک نماینده ناظر در هر شعبه حضور خواهد داشت تا امکان شورش علیه هسته اصلی گروه طالبان وجود نداشته باشد و تمامی اعضا تحت نظر رهبر مرکزی طالبان باشند.

نکته قابل تامل در این کتابچه این است که طالبان از جنگجویان خود خواسته است از هدف قرار دادن گروه های مختلف مذهبی و احزاب سیاسی خوددرای کنند و اجازه داده است تنها نیروهای امنیتی افغانستان،قضات دادگاه ها،وکلا و حامیان دولت و تمامی گروه هایی که در حال انتشار فحشا و فساد در سطح کشور هستند را هدف حملات خود قرار دهند.

طالبان که به هدف قرار دادن انسان های بیگناه و غیر نظامیان و حملات تروریستی و انتحاری در مکان های عمومی همچون مساجد،عبادت گاه ها،حسینیه ها و مراکز تفریحی شهرت دارد،اکنون در کتابچه سیاست ها و استراتژی از جنگجویان خود خواسته است که از ضرر رساندن به جان و مال شهروندان عادی پرهیز کنند.

به نظر میرسد که مفتی نوروی کتابچه منتشر شده از سوی طالبان را نوشته است،مفتی نوروی پس از مرگ ملا فضل الله بر اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین زمام گروه شبه نظامی طالبان را بر عهده گرفته است.

همچنین یک فرمانده بلند پایه نظامی خبر داده است که مرکز طالبان در ولایت کناد افغانستان واقع شده است و طالبان هیچ پایگاهی در پاکستان ندارد.

تنها سوالی که در این اثنا در ذهن به وجود می آید این است که چنانچه طالبان در حال از دست دادن قدرت خود است،بودجه خود را از کجا بدست میاورد و از طرف چه کسی تامین مالی میشود.

ارسال نظر

 
1