خبر فوری

 
ادیان هندو و سینگه در حکومت اسلامی پاکستان
کد خبر :175881602

22:17 1397/11/09


برچسب ها : پاکستان, سینگه, هندو,

روز گذشته یکی از زنان هندو به عنوان قاضی در پاکستان تعیین شد.


 

به گزارش راز نیوز، روز گذشته یکی از زنان هندو به عنوان قاضی در پاکستان تعیین شد. خبرنگار زاهد گشکوری در صفحه تویتر خود با اشاره به این موضوع نوشت : برای نخستین بار در پاکستان زن هندو به عنوان قاضی تعیین شده است.

گفتنی است برای نخستین بار در تاریخ پاکستان ثمن‌ بودانی زن هندو مذهب به عنوان قاضی تعیین شده است، وی از ساکنین شهر شهدادکوت ایالت سند است.

وی پس از شرکت در امتحان افسران قضایی با اخذ رتبه 54 در این امتحان به عنوان قاضی و واجد شرایط قاضی دادگستری شناخته شده است.

ثمن‌ بودانی طی مصاحبه مطبوعاتی از سکونت خود در دورافتاده ترین منطقه این ایالت خبر داده و گفت : ساکنین منطقه به دلیل نداشتن مخارج وکیل و مواجهه با مسایل قضایی بسیاری ، اشتیاق من را برای تحصیل و رسیدن به این سمت را افزایش داده اند. وی افزود، من برای اجرای عدالت در حق این افراد تلاش کرده و به این سمت دستیافته ام و خواهان اجرای عدالت در حق این عزیزان هستم.

قابل ذکر است که دختران هندو ایالت سند بیش تر ترجیح می دهند تا پزشک و یا معلم شوند و از بخش های عمومی و چنین سمت هایی دوری می گزینند. یکی از دلایل این موضوع عدم حمایت و علاقه افراد هندو در این رابطه است.
ثمن‌ با اشاره به این موضوع اظهار داشت باتوجه به آنکه قاضی شدن من موجب طعنه های بسیار از سوی افراد هندو شده است، اما همچنین خانواده ام در این رابطه از من حمایت می کنند.

 


سینگه در پارلمان ایالت پنجاب

 


لازم به ذکر است که برای نخستین بار در تاریخ پاکستان سینگه توانسته است در پارلمان این کشور راه یابد.
براساس گزارش رسانه های پاکستان، برای نخستین بار در تاریخ این کشور یک سینگه به عنوان معاون پارلمان معرفی شده است. قابل ذکر است که پارلمان ایالت پنجاب پاکستان در لیست اسامی 37 نفره اعضای این پارلمان ، نام یک سینگه را نیز درج کرده است. مهند رپال سینگه از افرادی است که نام وی نیز در لیست 37 تن از اعضای پارلمانی ایالت پنجاب ذکر شده است.

ارسال نظر

 
1