خبر فوری

 
 
ادعای عربستان سعودی:در صورت تحریم عربستان،اقتصاد جهانی نابود خواهد شد
کد خبر :1068255310

13:37 1397/07/23


برچسب ها : تحریم, جمال خاشقجی, عربستان سعودی,

یک مقام بلندپایه عربستان سعودی در گفتگو با این خبرگزاری با رد تمامی اتهامات در خصوص پرونده گم شدن جمال خاشقجی،تهدیدات مطرح شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر تحریم عربستان را محکوم نمود.


 

دبی:به گزارش راز نیوز به نقل از آژانس مطبوعاتی عربستان،یک مقام بلندپایه عربستان سعودی در گفتگو با این خبرگزاری با رد تمامی اتهامات در خصوص پرونده گم شدن جمال خاشقجی،تهدیدات مطرح شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر تحریم عربستان را محکوم نمود.

بر اساس گزارش منتشر شده،این مقام عربستانی افزود:اگر چنین اقدامی از سوی کشورهای تهدید کننده صورت پذیرد،ما به طور کامل به آن پاسخ خواهیم داد.اقتصاد عربستان سعودی نقش بسیار کلیدی و مهم در اقتصاد جهانی دارد.

در پی گم شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد دولت آل سعود در ترکیه،واکنش های متعددی از سوی مقامات کشورها در این زمینه صورت گرفته است.

علاوه بر مقامات ترکیه،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در پی ربوده شدن روزنامه نگار خبرگزاری واشنگتن پست واکنش شدیدی به آن نشان داد و عربستان را به اعمال سخت ترین مجازات تهدید نمود.

دونالد ترامپ همچنین در سخنان خود گفت:اگر واشنگتن فروش اسلحه به ریاض را متوقف نماید،این به معنای مجازات خود آمریکا خواهد بود.

از سویی دیگر مقامات کشورهای اروپایی  همچون بریتانیا،فرانسه و آلمان در بیانه مشترک خود نسبت به ربوده شدن جمال خاشقجی و بی خبری از وی واکنش نشان داده و گفتند ما در حال بررسی دقیق این پرونده و شناسایی عاملان آن هستیم.

در ادامه بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است:برای آگاهی از حقیقت و پشت پرده این پرونده باید تحقیقات معتبر و قابل استنادی در این باره صورت گیرد و در صورت شناسایی عاملان پرونده باید تمامی آنان مورد مجازات سخت قرار گیرند.

کشورهای فرانسه،بریتانیا و آلمان در ادامه بیانیه خود گفتند: ما از اقدامات مشترک عربستان و ترکیه حمایت میکنیم و امیدواریم دولت عربستان سعودی همکاری های لازم در این زمینه را داشته باشد.

یک سناتور آمریکایی نیز از دولت آمریکا خواسته است تا کنفرانس قریب الوقوع اقتصادی که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود را بایکات کند و کمک های مالی به یمن و ارتش عربستان را متوقف نماید.

پس از انتشار این گزارش از سوی آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی،ترکی الدخیل مدیر کل شبکه العربیه نسبت به تحریم بزرگترین صادر کننده نفت(عربستان) هشدار داده و گفت در صورت تحریم عربستان،اقتصاد جهانی نابود خواهد شد.

ارسال نظر

 
1