خبر فوری

 
 
ادعای طالبان مبنی بر دستگیری 600 عضو مرتبط با گروه تروریستی داعش در افغانستان
کد خبر :2036318178

20:19 1400/08/22


برچسب ها : افغانستان, انفجار انتحاری, تروریست های داعش, داعش خراسان, دستگیری تروریست ها, طالبان افغانستان, کابل,

طالبان مدعی شدند که حدود 600 عضو مرتبط با گروه تروریستی داعش ملقب به داعش خراسان را از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان توسط طالبان در اواسط ماه اوت سال جاری، دستگیر کرده اند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز | طالبان مدعی شدند که حدود 600 عضو مرتبط با گروه تروریستی داعش ملقب به داعش خراسان را از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان توسط طالبان در اواسط ماه اوت سال جاری، دستگیر کرده اند.

سخنگوی ریاست استخبارات افغانستان خطاب به خبرنگاران کابل گفت: افرادی از بازداشت شدگان شامل چند فرمانده ارشد داعش خراسان می باشند.

همچنین خلیل همراز یکی از نیروهای سرویس مخفی طالبان به خبرنگاران گفت: این افراد وابسته به داعش با تمهیدات امنیتی شدید در زندان ها نگهداری می شوند.

وی افزود: طالبان در عملیات های جاری علیه گروه های تروریستی دست کم 40 شبه نظامی را کشته اند.

خلیل همراز همچنین دولت سابق افغانستان را متهم کرد که حدود 1800 شبه نظامی داعش خراسانی و جنایتکاران بسیاری را درست قبل از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان از زندان ها آزاد کرده است.

وی ادامه داد: زندانیان آزاد شده در انفجارهای اخیر خودروهای بمب گذاری شده و فعالیت های تروریستی در مناطق مختلف افغانستان نقش داشته اند.

لازم به ذکر است، داعش خراسان مسئولیت ده ها حمله تروریستی در این کشور از جمله بمب گذاری های انتحاری را بر عهده گرفته است و در نتیجه این حملات صدها غیرنظامی افغان و اعضای طالبان را کشته اند.

در ادامه توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در پیرامون فعالیت های گروه تروریستی داعش خراسان در افغانستان گفت: ما حملات تروریستی داعش خراسان را که در هفته های اخیر صدها افغان بی گناه را کشته است، محکوم می کنیم. ما نگران این اقدامات داعش خراسان و خواهان موفقیت طالبان در برابر آنها هستیم.

ارسال نظر

 
1