خبر فوری

 
 
ادعای سرکرده اسبق طالبان پاکستان مبنی بر نقش داشتن ارتش پاکستان در حمله به مدرسه پیشاور
کد خبر :1651031361

13:30 1400/04/26


برچسب ها : ISI, آی اس آی, احسان الله احسان, ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, حادثه تروریستی, سازمان اطلاعات پاکستان, مدرسه نظامی پیشاور, نیروهای مسلح پاکستان,

احسان الله احسان سرکرده اسبق تحریک طالبان پاکستان که چندی پیش از چنگ سازمان های امنیتی پاکستان موفق به فرار شده است در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است حمله به مدرسه نظامی پیشاور توسط ارتش پاکستان صورت گرفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احسان الله احسان سرکرده اسبق تحریک طالبان پاکستان که چندی پیش از چنگ سازمان های امنیتی پاکستان موفق به فرار شده است در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است حمله به مدرسه نظامی پیشاور توسط ارتش پاکستان صورت گرفته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پایگاه خبری The Centrum Media اخیرا گزارشی از مصاحبه اختصاصی با سرکرده اسبق تحریک طالبان پاکستان منتشر نموده است که طبق ادعای احسان الله احسان، این پایگاه خبری بخشی از این مصاحبه که مرتبط با حمله به مدرسه پیشاور بود و نقش سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) در این حمله را سانسور و حذف نموده است.

احسان الله احسان سرکرده اسبق تحریک طالبان پاکستان سپس بخش سانسور شده توسط پایگاه خبری The Centrum Media را در کانال خود در یوتیوب منتشر نمود.

متن گفتگوی احسان الله احسان با این پایگاه خبری در خصوص حادثه حمله مسلحانه تروریستی به مدرسه پیشاور در سال 2014 میلادی به این شرح است:

من در خصوص حقایق حمله یازده سپتامبر و حملات بمبئی هیچ اطلاعی ندارم که با دستور سازمان های امنیتی آن کشورها انجام شده یا خارج از دستور توسط عناصر خارجی صورت پذیرفته است، اما در خصوص حمله به مدرسه نظامی پیشاور باید بگویم که این حمله با چراغ سبز ارتش پاکستان صورت گرفته است و خود ارتش این حمله را انجام داده است اگرچه در این حمله از یک فرمانده طالبان پاکستان استفاده شده است.

برای درک این حمله باید بدانید تحریک طالبان پاکستان حملات خود را چگونه هدایت می کند و به سرانجام می رساند؟ روش کار بدین صورت است که عناصر جاسوس تحریک طالبان پاکستان که در مناطق شهری حضور دارند ابتدا اهداف خود را تعیین می کنند و سپس برای دستیابی به اهداف تعیین شده به طرح برنامه می پردازند و آن را برای واحد فرماندهی ارسال می کنند، واحد فرماندهی برنامه طراحی شده برای عملیات را تایید می کند و تجهیزات و امکانات لازم برای آن عملیات را در اختیار نیروها قرار می دهد.

در این میان برخی از اهداف از جانب واحد فرماندهی تعیین و به صورت ماموریت به نیروها محول می گردد، اما حدود 80 درصد از حملات توسط جاسوسان موجود در سطح شهر صورت می گیرد.

این حمله(حمله به مدرسه پیشاور) نیز توسط یکی از نیروهای محلی ما طراحی و به واحد فرماندهی ارسال گردید، وی در شرح این عملیات گفت: ما به یک مدرسه متعلق به ارتش که در آن فرزندان فرماندهان ارتش مشغول به تحصیل هستند یورش برده و آنجا را تحت کنترل خود درخواهیم آورد تا زندانیان ما آزاد شوند.

وی با این هدف برنامه طراحی شده خود را به خلیفه عمر منصور(فرمانده طالبان در منطقه دره آدم خیل) ارسال کرد که مورد تایید قرار گرفت و مجوز آن صادر شد، در واقع این حمله از سوی یک سرتیپ بازنشسته ارتش طراحی شده بود که با سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) ارتباط داشت، اما همه ما می دانیم افسران بازنشسته سازمان های اطلاعاتی حتی پس از بازنشستگی نیز با این سازمان ها در ارتباط هستند.

زمانی که این برنامه عملیاتی دریافت شد، عمر منصور برای اجرایی نمودن آن تجهیزات لازم را در اختیار آن نیروی محلی قرار داد و این حمله صورت گرفت، اما هدف از این حمله به قتل رساندن کسی نبود بلکه هدف گروگان گرفتن کودکان موجود در آن مدرسه برای آزاد نمودن زندانیان خودمان بود و بنابر اطلاعات ابلاغ شده خبر دادند که این کودکان فرزندان فرماندهان ارتش هستند.

پس از انجام این حمله، عمر منصور بدون هماهنگی با واحد فرماندهی مرکزی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت ان را بر عهده گرفت، پس از آن سخنگوی گروه نیز به دلیل شرایط موجود وادار به حمایت از این حمله شد، اما در واقع تحریک طالبان پاکستان موافق این حمله نبود، همه مخالف این حمله بودند و هیچ کس موافق کشتن کودکان نبود.

بعدها که تحریک طالبان پاکستان آن فردی که این حمله را طراحی و برای فرمانده خود ارسال نموده بود را فراخواند و در بازجویی های به عمل آمده مشخص گردید وی یک نظامی بازنشسته ارتش پاکستان می باشد که این حمله را طراحی نمود و با نیروهای محلی ما همکاری نمود.

پس از آن تحریک طالبان پاکستان این فرد را که به صورت مستقیم در حمله مذکور نقش داشت محاکمه نمود، اما تحریک طالبان به منظور در امان ماندن از رسوایی به بار آمده این موضوع را پنهان نمود تا فشارهای موجود بر آن کاهش یابد.

این حمله به خواست ارتش پاکستان صورت گرفت اما یکی از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان به دلیل نادانی و بی خردی خود در آن مورد استفاده قرار گرفت، اما حقیقت این است که این حمله با دستورات ارتش پاکستان انجام شد.

یک نظامی پاکستان به نام مدثر اقبال که در زمان وقوع حمله به مدرسه پیشاور فرماندهی یکی از دسته های موجود در آنجا را بر عهده داشت و پس از حمله در آنجا حضور یافت، وی در ویدیویی اظهار داشت: تمامی کودکانی که در این حمله کشته شده اند توسط آن نیروهای ارتش پاکستان کشته شده اند که برای حفاظت از آنان وارد مدرسه شده بودند، زیرا مهاجمان انتحاری سعی داشتند افراد موجود در مدرسه را به گروگان بگیرند که ارتش پاکستان وارد عمل شد و کودکان را به رگبار بست، قتل عامی که صورت گرفت بیشتر از سوی نیروهای ارتش پاکستان انجام شده است.

ارسال نظر

 
1